| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klinik Bakteriyoloji | TMB 610 | 0 | 4 + 2 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; Bakterilerin temel özelliklerini, yaptıkları hastalıkları ve bu hastalıkların tanısı, Mikrobiyolojik testleri, epidemiyolojisini, tedavi ve korunma yollarını öğrencilerin kavrayabilmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, Gram pozitif koklar, Gram negatif koklar, Gram pozitif basiller, Gram negatif basiller, anaerobik patojen bakteriler ve neden oldukları infeksiyonlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Streptokok türleri ve özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 2 | Stafilokokların genel özellikleri ve toksinleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Enterobacteriaceae ailesinin genel özellikleri | Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Escherichia coli, Klebsiella, Enterobacter, Salmonella, Shigella, Proteus, Yersinia türleri, Vibrio türleri, Aeromonas, Plesiomonas, Campylobacter, Helicobacter | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Pseudomonas ve diğer nonfermentatif bakteriler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Gram (+) sporlu basiller; Bacillus türleri | Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Gram (+) sporsuz basiller;Corynebacterium diphtheriae, Listeria monocytogenes, Erysipelothrix rhusiopathiae | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 8 | Haemophilus türleri, Bordetella pertussis | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 9 | Clostiridiumların genel özellikleri, C. tetani, C.perfringens ve C.botulinum | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 10 | Brucella türleri, Francisella, Pasteurella, Legionella, Mycoplasma, Chlamydia | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 11 | Neisseria meningitidis, N. gonorrhoeae, Moraxella, Treponema, Leptospira, Borrelia | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 12 | Mycobacterium tuberculosis, Atipik mikobakteriler, M. Leprae, Nocardia, Actinomyces | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 13 | Anaerob bakteriler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 14 | Anaerob bakteriler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1.Klinik Mikrobiyoloji. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Landry ML, Pfaller, MA. Çeviri Editörü. Ahmet Başustaoğlu 9.Baskı, Atlas Kitapçılık Ankara, 2009, Türkiye |
| Ders Kaynakları | 1. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İnfeksiyoloji Temel Bilgiler. Prof. Dr. Özdem Anğ. Nobel Tıp Kitabevi. İstan bul, 2013 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
| 2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | X | |||||
| 3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | X | |||||
| 4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | X | |||||
| 5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | X | |||||
| 7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | X | |||||
| 8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | X | |||||
| 10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | X | |||||
| 11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | X | |||||
| 14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Streptokok türleri ve özellikleri | ||||||||||||||
| 2 | Stafilokokların genel özellikleri ve toksinleri | ||||||||||||||
| 3 | Enterobacteriaceae ailesinin genel özellikleri | ||||||||||||||
| 4 | Escherichia coli, Klebsiella, Enterobacter, Salmonella, Shigella, Proteus, Yersinia türleri, Vibrio türleri, Aeromonas, Plesiomonas, Campylobacter, Helicobacter | ||||||||||||||
| 5 | Pseudomonas ve diğer nonfermentatif bakteriler | ||||||||||||||
| 6 | Gram (+) sporlu basiller; Bacillus türleri | ||||||||||||||
| 7 | Gram (+) sporsuz basiller;Corynebacterium diphtheriae, Listeria monocytogenes, Erysipelothrix rhusiopathiae | ||||||||||||||
| 8 | Haemophilus türleri, Bordetella pertussis | ||||||||||||||
| 9 | Clostiridiumların genel özellikleri, C. tetani, C.perfringens ve C.botulinum | ||||||||||||||
| 10 | Brucella türleri, Francisella, Pasteurella, Legionella, Mycoplasma, Chlamydia | ||||||||||||||
| 11 | Neisseria meningitidis, N. gonorrhoeae, Moraxella, Treponema, Leptospira, Borrelia | ||||||||||||||
| 12 | Mycobacterium tuberculosis, Atipik mikobakteriler, M. Leprae, Nocardia, Actinomyces | ||||||||||||||
| 13 | Anaerob bakteriler | ||||||||||||||
| 14 | Anaerob bakteriler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 2. Ödev | 15 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||