| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | TMB 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Mustafa ALTINDİŞ |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Ögrenciye bilimsel çalışma planlama, hazırlama, yapma, raporlama, sunma becerilerini kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Bilimsel etik, ön okuma, literatür tarama, kaynakların toplanması, hipotez oluşturma, genel bilgilerin toplanması, materyal metodun belirlenmesi, çalışmalara ön hazırlık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojide Temel Kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Araştırma teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Proje hazırlama ve örnek proposallar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Proje hazırlama ve örnek proposallar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Proje kaynakları(TUBITAK vd) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Veri toplama yöntemleri(Anket vd) | Anlatım, | |
| 7 | Araştırmalarda Etik ve Tarafsızlık | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Analiz ve Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Araştırma Raporu ve Makale Yazma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Makale yazım teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 11 | Tablo Çizelge Grafik Şekil ve Şemalar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Derleme / Metanaliz yazımı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 13 | Tez yazımı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 14 | Poster ve Sözlü Sunu | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojide Temel Kavramlar | |
| 2 | Araştırma teknikleri | |
| 3 | Proje hazırlama ve örnek proposallar | |
| 4 | Proje hazırlama ve örnek proposallar | |
| 5 | Proje kaynakları(TUBITAK vd) | |
| 6 | Veri toplama yöntemleri(Anket vd) | |
| 7 | Araştırmalarda Etik ve Tarafsızlık | |
| 8 | Analiz ve Değerlendirme | |
| 9 | Araştırma Raporu ve Makale Yazma | |
| 10 | Makale yazım teknikleri | |
| 11 | Tablo Çizelge Grafik Şekil ve Şemalar | |
| 12 | Derleme / Metanaliz yazımı | |
| 13 | Tez yazımı | |
| 14 | Poster ve Sözlü Sunu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Epidemiyoloji, Dr. Said Bodur, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Eğitimi Genel Müd,Yayın No: 546, Ankara |
| Ders Kaynakları | Epidemiyoloji, Dr. Said Bodur, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Eğitimi Genel Müd,Yayın No: 546, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi | X | |||||
| 2 | Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi | X | |||||
| 3 | Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi | X | |||||
| 4 | Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi | X | |||||
| 5 | Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi | X | |||||
| 7 | Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi | X | |||||
| 8 | Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi | X | |||||
| 9 | Yapılan deneysel çalışmaların Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi | X | |||||
| 10 | Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi | X | |||||
| 11 | Mesleki ve Etik Sorumluluğu Anlama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 12 | Yaşam Boyu Öğrenimin Önemini Kavrama ve Uygulama Becerisi | X | |||||
| 13 | Tıbbi mikrobiyoloji Eğitiminde Temel Kavramları Tanıma Becerisi | X | |||||
| 14 | Temel Kavramları Merkeze Alarak Etik Problemlere Yaklaşma Becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojide Temel Kavramlar | ||||||||||||||
| 2 | Araştırma teknikleri | ||||||||||||||
| 3 | Proje hazırlama ve örnek proposallar | ||||||||||||||
| 4 | Proje hazırlama ve örnek proposallar | ||||||||||||||
| 5 | Proje kaynakları(TUBITAK vd) | ||||||||||||||
| 6 | Veri toplama yöntemleri(Anket vd) | ||||||||||||||
| 7 | Araştırmalarda Etik ve Tarafsızlık | ||||||||||||||
| 8 | Analiz ve Değerlendirme | ||||||||||||||
| 9 | Araştırma Raporu ve Makale Yazma | ||||||||||||||
| 10 | Makale yazım teknikleri | ||||||||||||||
| 11 | Tablo Çizelge Grafik Şekil ve Şemalar | ||||||||||||||
| 12 | Derleme / Metanaliz yazımı | ||||||||||||||
| 13 | Tez yazımı | ||||||||||||||
| 14 | Poster ve Sözlü Sunu |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||