| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Epıdemıyoloji-II | HDS 510 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN ÇETİN EKERBİÇER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye, hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon alanına özel veri toplayabilme ve bu verilerin analizini yaparak nedensel ilişkiler kurabilme bilgi ve becerisini kazandırmak ve geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, epidemiyolojide nedensellik kavramı, epidemiyolojik araştırma yöntemlerini, hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon alanına özgü ölçütleri, bilgisini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojinin hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon alanındaki yerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Hangi durumda hangi araştırma yönteminin kullanılacağını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 4 | Neden sonuç ilişkisi kurma amacıyla verilerin analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 5 | Tedavi veya koruyucu müdahelelerin etkinliğini araştırma yöntemleri kullanarak sınar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 6 | Tetkik yöntemlerinin etkinliğini araştırma yöntemleri kullanarak sınar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kohort Araştırmaları | |
| 2 | Kohort Araştırmaları | |
| 3 | Deneysel Araştırmalar | |
| 4 | Deneysel Araştırmalar | |
| 5 | Deneysel Araştırmalar | |
| 6 | Yöntemsel Araştırmalara Giriş | |
| 7 | Geçerlilik Araştırmaları | |
| 8 | Geçerlilik Araştırmaları | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Güvenilirlik Araştırmaları | |
| 11 | Güvenilirlik Araştırmaları | |
| 12 | Epidemiyolojik Araştırmalarda Bias | |
| 13 | Örnek Araştırmaların Değerlendirilmesi | |
| 14 | Örnek Araştırmaların Değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hijyen´in sağlık, gıda, eğitim ve üretim tetsislerindeki önemi | X | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliğinde hijyen | X | |||||
| 3 | Hastane ve sağlık tesislerinde dezenfeksiyon uygulamaları | X | |||||
| 4 | Sağlık tesislerinde Sterilizasyon uygulamaları | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojinin hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon alanındaki yerini açıklar | ||||
| 2 | Hangi durumda hangi araştırma yönteminin kullanılacağını tartışır | ||||
| 3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplar. | ||||
| 4 | Neden sonuç ilişkisi kurma amacıyla verilerin analizini yapar. | ||||
| 5 | Tedavi veya koruyucu müdahelelerin etkinliğini araştırma yöntemleri kullanarak sınar. | ||||
| 6 | Tetkik yöntemlerinin etkinliğini araştırma yöntemleri kullanarak sınar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||