| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Biyomedikal Teknolojileri | LAB 205 | 3 | 2 + 0 | 0 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Tıbbi cihazların tanımı, sınıflandırması ve cihaz kullanımını öğretmek.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Biyomedikal teknolojinin tanımı,faydaları, Elektrik akımının tarifi, Magnetizma ve elektromagnetizma, Elektrik enerjisi kaynakları, üreteçler, Doğru akım ve dalgalı akım , Elektromagnetizma , Direnç, kondansatör self bobinleri, transformatörler ve bunların elektrik devrelerinde kullanılması , Atom teorisi , Elektronegatif ve elektropozitif atomlar ,Elektrik enerjisinin tıp cihazlarında kullanılması , Elektrik akımının yarattığı tehlikeler ve bunlardan korunma yolları , Redresörler, vakum lambalar, yarı iletkenler, Elektrik enerjisi ile çalışan cihazlarda arızaların bulunması , Biyomedikal teknolojinin uygulanması , Sağlık kuruluşlarında bulunan merkezi sistemler , Tıbbi cihazların tanımı ve sınıflandırılması , Mekanik, elektrikli ve elektronik cihazlar , Teşhis ve tedavi cihazları , Cihazların sağlanması , Şartnamenin hazırlanmasında gözönüne alınması gereken konular ve özellikler , Satın alınan cihazların kontrolü ve bunları kullanacak personelin eğitimi.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Medikal cihazların elektrik enerjisi ile çalıştığını ve elektrikten koruma yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Cihazın teşhis yada tedavi amaçlı kullanımını hatırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Cihaz ihtiyaçlarının nasıl belirlendiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Cihazlardan hastaların maksimum yararlanmasını sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Cihazların satın alma ile ilgili belgelerinin hazırlanmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Biyomedikal teknolojinin tanımı,faydaları | |
| 2 | Elektrik akımının tarifi | |
| 3 | Magnetizma ve elektromagnetizma | |
| 4 | Elektrik enerjisi kaynakları, üreteçler, Doğru akım ve dalgalı akım , Elektromagnetizma | |
| 5 | Direnç, kondansatör self bobinleri, transformatörler ve bunların elektrik devrelerinde kullanılması | |
| 6 | Atom teorisi, Elektronegatif ve elektropozitif atomlar | |
| 7 | Elektrik enerjisinin tıp cihazlarında kullanılması, Elektrik akımının yarattığı tehlikeler ve bunlardan korunma yolları | |
| 8 | Redresörler, vakum lambalar, yarı iletkenler, Elektrik enerjisi ile çalışan cihazlarda arızaların bulunması | |
| 9 | Biyomedikal teknolojinin uygulanması | |
| 10 | yıl içi sınavı | |
| 11 | Sağlık kuruluşlarında bulunan merkezi sistemler | |
| 12 | Tıbbi cihazların tanımı ve sınıflandırılması, Mekanik, elektrikli ve elektronik cihazlar, Teşhis ve tedavi cihazları | |
| 13 | Cihazların sağlanması, Şartnamenin hazırlanmasında gözönüne alınması gereken konular ve özellikler | |
| 14 | Satın alınan cihazların kontrolü ve bunları kullanacak personelin eğitimi. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Slayt Sunumu  | 
                                
| Ders Kaynakları | [1] Biyomedikal Mühendisliğinin Temelleri, Nobel Akademik Yayıncılı  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili güncel bilgileri içeren önlisans düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Mesleği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, verileri değerlendirir,yorumlar,çözüm önerileri sunar.. | X | |||||
| 4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve mesleği ile gerekli iletişimi kurabilir. | X | |||||
| 9 | Mesleki çalışmalarıbağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
| 10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | X | |||||
| 12 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | X | |||||
| 13 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | X | |||||
| 14 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Medikal cihazların elektrik enerjisi ile çalıştığını ve elektrikten koruma yöntemlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 2 | Cihazın teşhis yada tedavi amaçlı kullanımını hatırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 3 | Cihaz ihtiyaçlarının nasıl belirlendiğini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 4 | Cihazlardan hastaların maksimum yararlanmasını sağlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 5 | Cihazların satın alma ile ilgili belgelerinin hazırlanmasını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||