| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Kimya | MYO 115 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Kimyanın temel kavramları konusunda bilgi, beceri ve uygulama yetkinlikleri kazandırmak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Madde Kavramı, Atomun Yapısı ve Periyodik Sistem, Radyoaktivite, Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometrisi, Çözeltiler, Kimyasal Bağlar, Moleküller, Gazlar, Sıvı ve Katı Maddeler, Asitler, Bazlar, Tuzlar ve Oksitler 
  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Madde ve özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Kimyanın temel kanunlarının ve kuramlarının, kimyasal olaylardaki işleyişini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edilebilme özelliklerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Asitlerin, bazların ve tuzların yapısını kavrar ve aralarındaki ilişkiyi kurar. | Soru-Cevap, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kimyanın tanımı, alanları, önemi, hayatımıza etkisi ve kimyanın tarihsel gelişimi | |
| 2 | Madde ve özellikler | |
| 3 | Atom yapısı ve özellikleri | |
| 4 | Periodik Tablo ve özellikleri | |
| 5 | Periodik Tablo ve özellikleri | |
| 6 | Kimyasal Bağlar | |
| 7 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamaları | |
| 8 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamaları | |
| 9 | Gazlar | |
| 10 | yıl içi sınavı | |
| 11 | Sıvılar | |
| 12 | Sulu çözeltiler ve karışımları | |
| 13 | Sulu çözeltiler ve karışımları | |
| 14 | Katılar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Aydın, A.O. Sevinç, V., Şengil, İ.A.;Temel Kimya; Aşiyan Yayınları, 2001, Adapazarı Petrucci,R.H., Harwood, W.S., Herring, F.G. General Chemistry, (10. Baskıdan Çeviri: Uyar, T., Aksoy, S.,İnam, R.) Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara, 2012. Chang, R. General Chemistry, (4. Baskıdan Çeviri: Uyar, T., Aksoy, S., İnam, R.) Genel Kimya: Temel Kavramlar, Palme yayıncılık, Ankara, 2006. 
 
  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili güncel bilgileri içeren önlisans düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Mesleği ile ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, verileri değerlendirir,yorumlar,çözüm önerileri sunar.. | X | |||||
| 4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve mesleği ile gerekli iletişimi kurabilir. | X | |||||
| 9 | Mesleki çalışmalarıbağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
| 10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | X | |||||
| 12 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | X | |||||
| 13 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | X | |||||
| 14 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Madde ve özelliklerini kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini kavrar. | 5 | 5 | ||||||||||||
| 3 | Kimyanın temel kanunlarının ve kuramlarının, kimyasal olaylardaki işleyişini açıklar | 5 | |||||||||||||
| 4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edilebilme özelliklerini kavrar | 5 | 5 | ||||||||||||
| 6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 7 | Asitlerin, bazların ve tuzların yapısını kavrar ve aralarındaki ilişkiyi kurar. | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 95 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||