| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Optisyenlik Paket Program Uygulamaları | OPT 112 | 2 | 1 + 1 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin sektörde kullanılan makine, malzeme ve programları öğrenmesi, kişilerle iletişime geçme yetilerini arttırması. |
| Dersin İçeriği | optik paket programlar, paket programların kurulumu, basit algoritmalar, reçete hazırlama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gözlem, Tartışma, | |
| 2 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kayıt etmek | Tartışma, Gözlem, Anlatım, | |
| 4 | Paket programlarda müşteri kaydı açma | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 5 | Paket programlarda ürün stok kaydı yapma | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 6 | Paket programlarda cari hesap hazırlama | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 7 | Paket programlarda sipariş ve satış kaydı açma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 | |||
| 11 | |||
| 12 | |||
| 13 | |||
| 14 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak | |
| 2 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak | |
| 3 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak | |
| 4 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak | |
| 5 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kayıt etmek | |
| 6 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kayıt etmek | |
| 7 | Medula optik sistemine reçete kaydını öğrenme | |
| 8 | Medula optik sistemine reçete kaydını öğrenme | |
| 9 | Medula optik sistemine reçete kaydını öğrenme | |
| 10 | Arasınav | |
| 11 | Paket programlarda müşteri kaydı açma | |
| 12 | Paket programlarda ürün stok kaydı yapma | |
| 13 | Paket programlarda cari hesap hazırlama | |
| 14 | Paket programlarda sipariş ve satış kaydı açma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Göz, görme sağlığı ve hastalıklarını bilir. | ||||||
| 12 | Görme cihazları ve ekipmanlarının hazırlanması için bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
| 13 | Görme cihazlarına reçeteye göre kullanıcıya uygun hale getirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak | |||||||||||||
| 2 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak | |||||||||||||
| 3 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kayıt etmek | |||||||||||||
| 4 | Paket programlarda müşteri kaydı açma | |||||||||||||
| 5 | Paket programlarda ürün stok kaydı yapma | |||||||||||||
| 6 | Paket programlarda cari hesap hazırlama | |||||||||||||
| 7 | Paket programlarda sipariş ve satış kaydı açma | |||||||||||||
| 8 | ||||||||||||||
| 9 | ||||||||||||||
| 10 | ||||||||||||||
| 11 | ||||||||||||||
| 12 | ||||||||||||||
| 13 | ||||||||||||||
| 14 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||