| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Fizik | OPT 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Fiziğin temel konularından mekanik hakkında bilgiler aktarmaktır. | 
| Dersin İçeriği | Fiziksel büyüklükler, standartlar ve birimler, vektörler ve skaler büyüklükler, newton kanunları, hareket kanunları, bir ve iki boyutta hareket, atışlar, iş-kinetik enerji, potansiyel enerji, enerji korunumu, itme momentum ve çarpışmalar. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Fiziğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme | Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Optisyenlik programı eğitiminde gerekli görülen temel fizik kavramlarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | |||
| 6 | |||
| 7 | |||
| 8 | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve boyut analizi, birimler | |
| 2 | Vektörler ve vektörel analizler | |
| 3 | Bir boyutta hareket | |
| 4 | Yol, hız, ivme ve hareket denklemleri | |
| 5 | İki boyutta hareket | |
| 6 | Eğik atış, dairesel hareket, (klasik)bağıl hareket | |
| 7 | Hareket kanunları: newton kanunları, kütle, kütle çekimi,ağırlık. | |
| 8 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareketler. | |
| 9 | Dairesel hareket: düzgün ve düzgün olmayan daireselhareket, ivmeli referans sistemlerinde hareket | |
| 10 | Arasınav | |
| 11 | İş ve kinetik enerji: sabit kuvvetin yaptığı iş | |
| 12 | Kinetik enerji; iş-kinetik enerjiteoremi; güç; yüksek hızlarda kinetik enerji | |
| 13 | Enerji korunumu ve iş enerji teoremi | |
| 14 | Çarpışmalar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-	Serway R.A., Beichner J., Jewett J.W. 2000; Fen ve Mühendisler için Fizik, Palme Yayınevi, Ankara. 2. Bueche, J.F., Jerde, D.A., 2003; Fizik İlkeleri, Palme Yayınevi, Ankara. 2- Richards, Sears, Wehr, Zemansky, ( Çev: Domaniç, F., TACER, L., MURAT, Y., Modern Üniversite Fiziği, C.I,Çağlayan Kitabevi,İstanbul.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Göz, görme sağlığı ve hastalıklarını bilir. | ||||||
| 12 | Görme cihazları ve ekipmanlarının hazırlanması için bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
| 13 | Görme cihazlarına reçeteye göre kullanıcıya uygun hale getirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fiziğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | |||||||||||||
| 2 | Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme | |||||||||||||
| 3 | Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme | |||||||||||||
| 4 | Optisyenlik programı eğitiminde gerekli görülen temel fizik kavramlarını öğrenme | |||||||||||||
| 5 | ||||||||||||||
| 6 | ||||||||||||||
| 7 | ||||||||||||||
| 8 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 3. Kısa Sınav | 10 | 
| 4. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 | 
| Ödev | 1 | 6 | 6 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 97 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||