| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce | ING 291 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | ---  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | ---  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NURDAN KARASU | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEMİHA KOZ, Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR, Öğr.Gör. HALİL İBRAHİM GÜNDÜZ, | 
| Dersin Yardımcıları | Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede;  | 
                                
| Dersin İçeriği | A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Kısa net iletileri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kısa, günlük metinleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Basit, günlük sohbetlere katılır | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | To be (am,is,are) Sahiplik, Tekil çoğul, İşaret zamirleri, Ülkeler uyruklar | Ders Kitabı 1. Ünite | 
| 2 | Yer ve zaman edatları, Would like | Ders Kitabı 2. Ünite | 
| 3 | Geniş zaman | Ders Kitabı 3. Ünite | 
| 4 | Tekrar | Ders Kitabı 1-3. Ünite | 
| 5 | a-an-the, Sayılabilir sayılamaz | Ders Kitabı 4. Ünite | 
| 6 | Şimdiki Zaman | Ders Kitabı 5. Ünite | 
| 7 | Can (-ebilmek), Have to-Has to (zorunluluk), Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırması | Ders Kitabı 6. Ünite | 
| 8 | Tekrar | Ders Kitabı 4-6. Ünite | 
| 9 | Vize haftası | - | 
| 10 | Geçmiş zaman: was-were, went | Ders Kitabı 7. Ünite | 
| 11 | Nesne zamiri, Karşılaştırma sıfatları | Ders Kitabı 8. Ünite | 
| 12 | Should (tavsiye) , Could (-ebilmek) , Be going to (gelecek) | Ders Kitabı 9. Ünite | 
| 13 | Tekrar | Ders Kitabı 7-9. Ünite | 
| 14 | Karşılaştırma, Too-Enough | Ders Kitabı 10. Ünite | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Online Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları  | 
                                
| Ders Kaynakları | [1] Smart Choice  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
| 11 | Göz, görme sağlığı ve hastalıklarını bilir. | ||||||
| 12 | Görme cihazları ve ekipmanlarının hazırlanması için bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
| 13 | Görme cihazlarına reçeteye göre kullanıcıya uygun hale getirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | |||||||||||||
| 2 | Kısa net iletileri kavrar | |||||||||||||
| 3 | Kısa, günlük metinleri kavrar | |||||||||||||
| 4 | Basit, günlük sohbetlere katılır | |||||||||||||
| 5 | Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur | |||||||||||||
| 6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 | 
| Ödev | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 4 | 4 | 
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||