Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme II | İAY 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri seviye dayanıklılık, kuvvet ve fonksiyonel motor becerilerini geliştirmeleri, takım temelli uygulamalar yoluyla acil durumlarda işbirliği içinde çalışabilme kapasitelerini artırmalarıdır. |
Dersin İçeriği |
Yüksek yoğunluklu interval antrenman (HIIT), direnç egzersizleri ile kuvvet geliştirme, core stabilite çalışmaları, takım temelli dayanıklılık egzersizleri, fonksiyonel ekipman kullanımı (kettlebell, elastik bant, halat vb.), zaman baskısı altında fiziksel uygulamalar, mobilite ve esneklik çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek yoğunluklu interval antrenman (HIIT) ilkelerini tanımlar ve uygular. | Anlatım, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, | Performans Değerlendirme, Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Serbest ağırlık ve yardımcı ekipmanlarla güvenli kuvvet antrenmanı yürütür. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
3 | Core stabilizasyon egzersizlerini bilimsel prensiplere uygun programlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
4 | Grup içinde koordineli fonksiyonel görevleri etkin biçimde icra eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
5 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
6 | Zaman baskısı altında dayanıklılığını sürdürür ve öz-değerlendirme yapar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
7 | Gelişmiş esneklik ve mobilite tekniklerini yaralanma önleme amacıyla uygular. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
8 | Hasta Yaralı Taşıma Sırasında Vücut Mekaniğini Doğru Kullanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Yüksek Yoğunluklu Interval Antrenman (HIIT) Metodolojisi | |
3 | Direnç Uygulamaları ile Kuvvet ve Taşıma Kapasitesinin Artırılması | |
4 | Çekirdek (Core) Stabilizasyonuna Yönelik Egzersiz Programları | |
5 | İleri Seviye Esneklik ve Mobilite Antrenmanları | |
6 | Fonksiyonel Antrenman Teknikleri (Küçük Spor Ekipmanları ile Çalışmalar) | |
7 | Çeviklik ve Hız Performansının Ölçülmesi ve Geliştirilmesi | |
8 | İkili ve Grup Çalışmalarında İşbirliği ve Koordinasyonun Sağlanması | |
9 | Dairesel İstasyon Çalışmaları ile Kardiyo-Kuvvet Kombinasyonu | |
10 | Denge, Esneklik ve Bedensel Farkındalık Çalışmaları | |
11 | Fonksiyonel Yük Kaldırma ve İtme–Çekme Uygulamaları | |
12 | Zaman Baskısı Altında Fiziksel Performans ve Dayanıklılık Çalışmaları | |
13 | Takım Dayanıklılığına Yönelik Uygulamalı Yarışmalar | |
14 | Dönem Sonu Uygulama Odaklı Performans Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G; Antrenman ve Müsabaka, Atölye Ofset, 3. Baskı, 2011. İstanbul [2] Urartu, Ü; Voleybol Teknik – Taktik – Kondisyon, İnkılap Kitapevi, 3. Baskı, 2006, Ankara [3]Özer, K; Fiziksel Uygunluk, Nobel Yayın Dağıtım, 2001, Ankara. [4]Zorba, E; Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayınları, 1999, Ankara. [5] İşler, H; Beden Eğitimi ve Spor Bilgileri El Kitabı, Ofset Matbaa, 1. Baskı, 2001, Ankara [6] Baechle, T.R., Earle, R.W. (2008). Essentials of Strength Training and Conditioning. NSCA – Human Kinetics. [7] McArdle, W.D., Katch, F.I., Katch, V.L. (2014). Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance. Lippincott Williams & Wilkins. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yüksek yoğunluklu interval antrenman (HIIT) ilkelerini tanımlar ve uygular. | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 3 | 0 |
2 | Serbest ağırlık ve yardımcı ekipmanlarla güvenli kuvvet antrenmanı yürütür. | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 | 0 |
3 | Core stabilizasyon egzersizlerini bilimsel prensiplere uygun programlar. | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 0 |
4 | Grup içinde koordineli fonksiyonel görevleri etkin biçimde icra eder. | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 |
5 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 |
6 | Zaman baskısı altında dayanıklılığını sürdürür ve öz-değerlendirme yapar. | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 |
7 | Gelişmiş esneklik ve mobilite tekniklerini yaralanma önleme amacıyla uygular. | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 0 |
8 | Hasta Yaralı Taşıma Sırasında Vücut Mekaniğini Doğru Kullanır | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 245 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,8 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |