| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Management Informatıon Systems | YBS 382 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Identifying similarities and differences among Data-Information-Knowledge | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Identifying different types of ınformation systems in organizations | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Explaining basic concepts of Database Modeling and Implementation | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Distunguishing between Information Systems and Information Technology | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Evaluating and criticizing real information systems and making suggestions to improve them | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Recognizing different types of information systems | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | to make criticism on implementation of MIS and offer solutions | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Management Information Systems definition and brief history | |
| 2 | Data-Information-Knowledge | |
| 3 | Components of an information system | |
| 4 | Types of Information Systems (based on hierarchy) | |
| 5 | Types of Information Systems (based on bus. functions) | |
| 6 | Decision making process and information systems | |
| 7 | Ethics and Social Issues in Information Systems Area | |
| 8 | Hardware | |
| 9 | Midterm | |
| 10 | Software | |
| 11 | Databases and Database Management Systems | |
| 12 | System Analysis and Design | |
| 13 | E-Trade, E-Business | |
| 14 | Telecommunications and Networks |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yöneylem Araştırması, Hamdy A.Taha; (Çevirenler: Ş. Alp Baray, Şakir Esnaf), Literatür Yayınları. |
| Ders Kaynakları | Yöneylem Araştırması ve İşletmecilik Uygulamaları, Mehpare Timor Yöneylem Araştırması, Ahmet Öztürk, Ekin Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Identifying similarities and differences among Data-Information-Knowledge | |||||||||
| 2 | Identifying different types of ınformation systems in organizations | |||||||||
| 3 | Explaining basic concepts of Database Modeling and Implementation | |||||||||
| 4 | Distunguishing between Information Systems and Information Technology | |||||||||
| 5 | Evaluating and criticizing real information systems and making suggestions to improve them | |||||||||
| 6 | Recognizing different types of information systems | |||||||||
| 7 | to make criticism on implementation of MIS and offer solutions |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||