| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Yönetimi | EYT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim Bilimi ve Okul Yönetimi Hakkında Temel Kavramları Tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Okul Yönetiminde Rol Oynayan Ögeleri Tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Okulda Yönetim Süreçlerini Söyleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Eğitim Programının, insan Kaynaklarının ve Genel Hizmetlerin Yönetimini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | Okul-Çevre ilişkileri ve Okul Yöneticisinin Davranışını Söyleme | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Örgüt Geliştirmeye Yönelik Bir Proje Hazırlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim Bilimi | |
| 2 | Eğitim ve Okul Yönetimi | |
| 3 | Okuldaki Mevcut Sistem | |
| 4 | Bir Okul Etkili Hale Getirme | |
| 5 | Okulda Yönetim Süreçleri (Karar Verme, İletişim vb.) | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Okuldaki Vizyon ve Değişimi Yönetme | |
| 8 | Okul Yönetiminde Liderlik | |
| 9 | Öğrenen Örgüt Olarak Okul ve Gelişimi | |
| 10 | Okulu Zeki Bir Örgüt Haline Getirme | |
| 11 | İnsan Kaynaklarının Yönetimi | |
| 12 | Genel Hizmetlerin Yönetimi, Eğitim Programının Yönetimi, Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimi | |
| 13 | Okul-Çevre İlişkileri | |
| 14 | Okul Yöneticisinin Davranışı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Haydar Taymaz (2000), Okul Yönetimi, Pegem A Yayınları. Musa Gürel (2005), Okul Yönetimi, Eğitim Kitabevi. İrfan Erdoğan (2008), Eğitim ve Okul Yönetimi, Alfa Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
| 2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
| 4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
| 5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
| 7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
| 9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | ||||||
| 11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | ||||||
| 14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | ||||||
| 15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim Bilimi ve Okul Yönetimi Hakkında Temel Kavramları Tanımlama | |||||||||||||||
| 2 | Okul Yönetiminde Rol Oynayan Ögeleri Tartışabilme | |||||||||||||||
| 3 | Okulda Yönetim Süreçlerini Söyleme | |||||||||||||||
| 4 | Eğitim Programının, insan Kaynaklarının ve Genel Hizmetlerin Yönetimini açıklama | |||||||||||||||
| 5 | Okul-Çevre ilişkileri ve Okul Yöneticisinin Davranışını Söyleme | |||||||||||||||
| 6 | Örgüt Geliştirmeye Yönelik Bir Proje Hazırlama |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 193 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||