| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitimi | EYT 540 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmak, sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisinin tespit edilmesini sağlamak, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını inceletmek ve bu alanda öğrencilere bilgi, beceri, tutum ile davranışlar kazandırmak.
|
| Dersin İçeriği | Ekonomi ve temel kavramlar, Eğitim ve ekonomi ilişkisi, Kalkınma ve eğitim ilişkisi, Ulusal ve uluslararası kalkınma planlarının incelenmesi, Küreselleşme ve eğitim ilişkisi, Küreselleşme ve sürdürülebilirlik ilişkisi, BM 2030 Ajandası, Sürdürülebilirlik ve temel kavramlar, Sürdürülebilirliğin teorik temelleri, Sürdürülebilirlikle ilgili ulusal ve uluslararası raporların incelenmesi, TBL yaklaşımına göre sürdürülebilir kalkınma ve eğitim, Küresel Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin ulusal ve uluslararası örnek olayların incelenmesi
|
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve ekonomi ilişkisini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sürdürülebilirliğin teorik temellerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini açıklar. | Problem Çözme, Proje, Benzetişim, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramlar | |
| 2 | Eğitim ve ekonomi ilişkisi | |
| 3 | Ulusal ve uluslararası kalkınma planlarının incelenmesi | |
| 4 | Küreselleşme, eğitim ve sürdürülebilirlik ilişkisi | |
| 5 | Sürdürülebilirliğe ilişkin temel kavramlar ve teorik temeller | |
| 6 | Çevresel sürdürülebilirlik | |
| 7 | Ekonomik sürdürülebilirlik | |
| 8 | Sosyo-kültürel sürdürülebilirlik | |
| 9 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Gündemi: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| 10 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Gündemi: Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| 11 | Sürdürülebilirlikle ilgili ulusal ve uluslararası raporların incelenmesi | |
| 12 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi | |
| 13 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik faaliyet tasarımı | |
| 14 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına yönelik faaliyet tasarımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
| 3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
| 4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
| 5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | ||||||
| 7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | ||||||
| 9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | ||||||
| 14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | ||||||
| 15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve ekonomi ilişkisini açıklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| 2 | Sürdürülebilirliğin teorik temellerini bilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| 3 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini açıklar. | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||