| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Reform ve Sosyal Değişme | EPT 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin öncelikli amacı eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki karşılıklı ilişkileri ele almaktır. Tarihi süreç içerisinde eğitimde reform çabaları, öğretmenlerin sosyal değişmedeki rolleri, eğitimde değişimin engelleri, sosyal değişmede eğitimin rolü konusunda öğrencilere bilgi ve deneyimler kazandırılacaktır. |
| Dersin İçeriği | Eğitim ve toplumsal değişme ilişkileri, eğitimin ve öğretmenlerin toplumsal değişme sürecindeki etkileri, eğitim reformlarının başarısızlık nedenleri, dünden bugüne Türk eğitim tarihindeki eğitim reformlarının genel bir değerlendirmesi ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkileri kavrar | ||
| 2 | Tarihi süreç içerisinde Türk eğitim tarihindeki reform çabalarını gerekçeleri ile kavrar | ||
| 3 | Eğitimin sosyal değişme üzerindeki etkilerini kavrar | ||
| 4 | Öğretmenlerin Türkiyenin toplumsal değişim üzerindeki etkilerini analiz eder | ||
| 5 | Eğitim reformlarının başarı ve başarısızlık nedenlerini açıklar | ||
| 6 | Avrupa Birliğine giriş sürecinde Türkiyede eğitim sistemindeki değişiklikleri yorumlar | ||
| 7 | Sivil toplum örgütlerinin eğitime katkılarını araştırır | ||
| 8 | Milli eğitim şura kararlarını değerlendirir | ||
| 9 | Yabancı uzmanların Türk eğitim sistemine ilişkin raporlarını tartışır |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Değişim ve Toplumsal Değişimin Tanımı | |
| 2 | Toplumsal Değişim Teorileri | |
| 3 | Eğitim ve Toplumsal Değişim | |
| 4 | Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Rolleri | |
| 5 | Türkiyenin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü | |
| 6 | Dünden Bugüne Belli Başlı Eğitim Reformları | |
| 7 | Eğitim Şuralarının Değerlendirilmesi | |
| 8 | Yabancı Uzman Raporlarının Değerlendirilmesi | |
| 9 | Öğretmen Yetiştirme Sisteminde Reform | |
| 10 | Eğitim Reformlarının Başarı ve Başarısızlık Nedenleri | |
| 11 | Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Öngörülen Eğitim Reformları | |
| 12 | Modernizm, Postmodernizm, Eğitim ve Değişim | |
| 13 | İnternet, Yeni Bilgi Teknolojileri ve Değişim | |
| 14 | Yaşam Boyu Eğitim ve Toplumsal Değişim |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ESERPEK, Altan. Eğitim ve Sosyal Değişme. Ankara: A.Ü. E.F. dergisi c:10, s:1-2, 1978. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkileri kavrar | |||||||
| 2 | Tarihi süreç içerisinde Türk eğitim tarihindeki reform çabalarını gerekçeleri ile kavrar | |||||||
| 3 | Eğitimin sosyal değişme üzerindeki etkilerini kavrar | |||||||
| 4 | Öğretmenlerin Türkiyenin toplumsal değişim üzerindeki etkilerini analiz eder | |||||||
| 5 | Eğitim reformlarının başarı ve başarısızlık nedenlerini açıklar | |||||||
| 6 | Avrupa Birliğine giriş sürecinde Türkiyede eğitim sistemindeki değişiklikleri yorumlar | |||||||
| 7 | Sivil toplum örgütlerinin eğitime katkılarını araştırır | |||||||
| 8 | Milli eğitim şura kararlarını değerlendirir | |||||||
| 9 | Yabancı uzmanların Türk eğitim sistemine ilişkin raporlarını tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|