| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Hazırlama | EPT 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Lisansüstü öğrencilerinin tez ve bitirme projesi hazırlamak için gerekli alt yapıya kavuşmalarını sağlamak bu dersin temel amacıdır. |
| Dersin İçeriği | Araştırma süreci, Araştırmalarda etik ve intihal, Bilimsel araştırma çeşitleri, Araştırma süreci ve raporlaştırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bilimsel makale çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Araştırma, Araştırma Raporu, Araştırma Süreci | |
| 2 | Araştırmalarda Etik ve İntihal | |
| 3 | Proje Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması | |
| 4 | Bilimsel makale çeşitleri | |
| 5 | Literatür taraması | |
| 6 | Literatür tarama yöntemleri | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Literatür değerlendirmesi | |
| 9 | Literatürün özetlenmesi ve yorumlanması | |
| 10 | Amprik araştırmaların raporlaştırılması | |
| 11 | Değerlendirme makalelerinin raporlaştırılması | |
| 12 | APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi | |
| 13 | Örnek bir proje hazırlama | |
| 14 | Örnek bir proje hazırlama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Karasar, N. (2018). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel SAÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu Siyez, D. (2012). PDR’de Kaynak Tarama ve Rapor Hazırlama. Ankara: Pegem.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar. | |||||||
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. | |||||||
| 3 | Bilimsel makale çeşitlerini açıklar. | |||||||
| 4 | Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler. | |||||||
| 5 | Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 3 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 188 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||