Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Hazırlama EPT 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerinin tez ve bitirme projesi hazırlamak için gerekli alt yapıya kavuşmalarını sağlamak bu dersin temel amacıdır.

Dersin İçeriği

Araştırma süreci, Araştırmalarda etik ve intihal, Bilimsel araştırma çeşitleri, Araştırma süreci ve raporlaştırılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Bilimsel makale çeşitlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Araştırma, Araştırma Raporu, Araştırma Süreci
2 Araştırmalarda Etik ve İntihal
3 Proje Çalışma alanının ve araştırma konusunun seçilmesi, araştırma sorusunun oluşturulması
4 Bilimsel makale çeşitleri
5 Literatür taraması
6 Literatür tarama yöntemleri
7 Ara Sınav
8 Literatür değerlendirmesi
9 Literatürün özetlenmesi ve yorumlanması
10 Amprik araştırmaların raporlaştırılması
11 Değerlendirme makalelerinin raporlaştırılması
12 APA 6’ya göre metin içerisinde ve kaynakçada kaynak gösterimi
13 Örnek bir proje hazırlama
14 Örnek bir proje hazırlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Karasar, N. (2018). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel

SAÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu

Siyez, D. (2012). PDR’de Kaynak Tarama ve Rapor Hazırlama. Ankara: Pegem.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Araştırma sürecine ilişkin temel kavramları açıklar.
2 Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar.
3 Bilimsel makale çeşitlerini açıklar.
4 Araştırmalarda kullanılacak yöntemleri örnekler.
5 Araştırma yönteminin basamaklarına uygun şekilde bir proje taslağı hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 20 3 60
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 30 30
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,52
dersAKTSKredisi 6