| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi | EPT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Program taslağı hazırlamadan önce yapılması gereken ihtiyaç analizine ilişkin tüm aşamalara hakim olunması ve ihtiyaç analizinin süreç ve yaklaşımlarının öğrenilmesi. |
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar, program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri, ihtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar, ihtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar, ihtiyaç analizinde değerlendirme süreci. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmede ihtiyaç analizinin önemini açıklar. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Program geliştirme modellerindeki ihtiyaç analizi yaklaşımlarını karşılaştırır. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | İhtiyaç analizi sürecini açıklar. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Bir ihtiyaç analizi çalışması planlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar | |
| 2 | Temel kavramlar | |
| 3 | Program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri | |
| 4 | Program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri | |
| 5 | İhtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar | |
| 6 | İhtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar | |
| 7 | İhtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar | |
| 8 | İhtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar | |
| 9 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
| 10 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
| 11 | İhtiyaç analizi yapma ve uygulama süreci | |
| 12 | İhtiyaç analizi yapma ve uygulama süreci | |
| 13 | İhtiyaç analizi yapma ve uygulama süreci | |
| 14 | İhtiyaç analizi yapma ve uygulama süreci |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Oktay Cem ADIGÜZEL (2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Anı Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmede ihtiyaç analizinin önemini açıklar. | |||||||||||||
| 2 | Program geliştirme modellerindeki ihtiyaç analizi yaklaşımlarını karşılaştırır. | |||||||||||||
| 3 | İhtiyaç analizi sürecini açıklar. | |||||||||||||
| 4 | Bir ihtiyaç analizi çalışması planlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||