| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi | EPT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Program taslağı hazırlamadan önce yapılması gereken ihtiyaç analizine ilişkin tüm aşamalara hakim olunması ve ihtiyaç analizinin süreç ve yaklaşımlarının öğrenilmesi. |
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar, program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri, ihtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar, ihtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar, ihtiyaç analizinde değerlendirme süreci. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmede ihtiyaç analizinin önemini açıklar. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Program geliştirme modellerindeki ihtiyaç analizi yaklaşımlarını karşılaştırır. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | İhtiyaç analizi sürecini açıklar. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Bir ihtiyaç analizi çalışması planlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar | |
| 2 | Temel kavramlar | |
| 3 | Program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri | |
| 4 | Program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri | |
| 5 | İhtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar | |
| 6 | İhtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar | |
| 7 | İhtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar | |
| 8 | İhtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar | |
| 9 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
| 10 | İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci | |
| 11 | İhtiyaç analizi yapma ve uygulama süreci | |
| 12 | İhtiyaç analizi yapma ve uygulama süreci | |
| 13 | İhtiyaç analizi yapma ve uygulama süreci | |
| 14 | İhtiyaç analizi yapma ve uygulama süreci |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Oktay Cem ADIGÜZEL (2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Anı Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmede ihtiyaç analizinin önemini açıklar. | |||||||
| 2 | Program geliştirme modellerindeki ihtiyaç analizi yaklaşımlarını karşılaştırır. | |||||||
| 3 | İhtiyaç analizi sürecini açıklar. | |||||||
| 4 | Bir ihtiyaç analizi çalışması planlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||