| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan İlişkileri ve İletişim | EPT 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Filiz BACAKSIZ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. |
| Dersin İçeriği | İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim Süreçlerini tanır | ||
| 2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | ||
| 3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | ||
| 4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | ||
| 5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | ||
| 6 | İletişimin Önemini sorgular. | ||
| 7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | ||
| 8 | İletişim Araçlarını sınıflandırır |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Iletisimde Temel Kavramlar | |
| 2 | Iletisim Becerileri | |
| 3 | Iliskilerin Baslangici Gelisimi | |
| 4 | İletişimin Çeşitleri | |
| 5 | Iletisimde Dinleme | |
| 6 | Iletisimde Empati | |
| 7 | Iletisimde Kendini Acma | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sozsuz Iletisim | |
| 10 | İletişim Teori ve Yöntemleri | |
| 11 | Iletisimde Catisma Cozme | |
| 12 | Iletisimde Duygusal Zeka | |
| 13 | İletişim Araçları | |
| 14 | İnsan İlişkilerinin İlkeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim Süreçlerini tanır | |||||||||||||
| 2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | |||||||||||||
| 3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | |||||||||||||
| 4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | |||||||||||||
| 5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | |||||||||||||
| 6 | İletişimin Önemini sorgular. | |||||||||||||
| 7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | |||||||||||||
| 8 | İletişim Araçlarını sınıflandırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||