| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan İlişkileri ve İletişim | EPT 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Filiz BACAKSIZ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. |
| Dersin İçeriği | İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim Süreçlerini tanır | ||
| 2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | ||
| 3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | ||
| 4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | ||
| 5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | ||
| 6 | İletişimin Önemini sorgular. | ||
| 7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | ||
| 8 | İletişim Araçlarını sınıflandırır |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Iletisimde Temel Kavramlar | |
| 2 | Iletisim Becerileri | |
| 3 | Iliskilerin Baslangici Gelisimi | |
| 4 | İletişimin Çeşitleri | |
| 5 | Iletisimde Dinleme | |
| 6 | Iletisimde Empati | |
| 7 | Iletisimde Kendini Acma | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sozsuz Iletisim | |
| 10 | İletişim Teori ve Yöntemleri | |
| 11 | Iletisimde Catisma Cozme | |
| 12 | Iletisimde Duygusal Zeka | |
| 13 | İletişim Araçları | |
| 14 | İnsan İlişkilerinin İlkeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim Süreçlerini tanır | |||||||
| 2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | |||||||
| 3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | |||||||
| 4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | |||||||
| 5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | |||||||
| 6 | İletişimin Önemini sorgular. | |||||||
| 7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | |||||||
| 8 | İletişim Araçlarını sınıflandırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||