| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hizmet İçi Eğitim Programları Geliştirme | EPT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hizmet içi eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut hizmet içi eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Hizmet içi eğitim, yetişkinler eğitimi kavramları ile birlikte kalkınmada yaratılması gerekli olan insan gücü kavramının tartışılması. Bu tür eğitimi yaratan sebepler, bu eğitimi güdüleme yöntemleri ve giderek hizmet içi eğitim programlarının nasıl oluşturulduğu üzerinde durulması. Program geliştirme ile ilgili öğeler ve bunlar arasındaki ilişkilerin, kurumların hizmet-içi eğitim programlarında uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyede ve diğer ülkelerdeki hizmet içi eğitim programlarının yapısını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hizmet içi eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Program geliştirme sürecinin aşamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Hizmet içi eğitim programı geliştirmede yeni bakış açıları geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Alternatif hizmet içi eğitim programı yaklaşımlarını eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yaygın Eğitim | |
| 2 | Yetişkin eğitimi | |
| 3 | Hizmet içi eğitim | |
| 4 | Yaşam Boyu Öğrenme Kapsamında Yetişkin Yeterlilikleri | |
| 5 | Yaşam Boyu Öğrenme Kapsamında Yetişkin Yeterlilikleri | |
| 6 | Hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması | |
| 7 | Hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması | |
| 8 | vize | |
| 9 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Denenmesi | |
| 10 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Denenmesi | |
| 11 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | |
| 12 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | |
| 13 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | |
| 14 | Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyede ve diğer ülkelerdeki hizmet içi eğitim programlarının yapısını yorumlar. | |||||||
| 2 | Hizmet içi eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | |||||||
| 3 | Program geliştirme sürecinin aşamalarını açıklar. | |||||||
| 4 | Hizmet içi eğitim programı geliştirmede yeni bakış açıları geliştirir. | |||||||
| 5 | Alternatif hizmet içi eğitim programı yaklaşımlarını eleştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||