| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Başarısı ve Aile | EPT 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin okuldaki akademik başarılarını olumlu ve olumsuz yönde etkileyen ailelerin tutum ve davranışlarının belirlenmesi dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Başarı kavramı, başarıyı etkileyen faktörler, akademik başarıda ailenin rolü ve önemi, ailenin çocuklarına karşı tutumları ve başarı ilişkisi, başarı için olumlu ve olumsuz anne-baba davranışları, aile içi etkili iletişim, okul-aile işbirliği, okul başarısını arttırmada aileye düşen görevler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin okul başarısını etkileyen faktörleri tartışır. | Anlatım, | |
| 2 | Okul başarısında ailenin rolünü ve önemini açıklar. | Anlatım, | |
| 3 | Ailelerin çocuklarına karşı davranış ve tutumları ile başarıları arasındaki ilişkiyi yorumlar. | Anlatım, | |
| 4 | Okul-aile işbirliğinin işlevini değerlendirir. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Başarı Kavramı | |
| 2 | Başarıyı Etkileyen Faktörler | |
| 3 | Akademik Başarıda Ailenin Rolü ve Önemi | |
| 4 | Ailenin Çocuklarına Karşı Tutumları ve Başarı İlişkisi | |
| 5 | Ailenin Çocuklarına Karşı Tutumları ve Başarı İlişkisi | |
| 6 | Başarı İçin Olumlu ve Olumsuz Anne-Baba Davranışları | |
| 7 | Başarı İçin Olumlu ve Olumsuz Anne-Baba Davranışları | |
| 8 | Aile İçi Etkili İletişim | |
| 9 | Aile İçi Etkili İletişim | |
| 10 | Okul-Aile İşbirliği | |
| 11 | Okul-Aile İşbirliği | |
| 12 | Okul Başarısını Arttırma Yolları | |
| 13 | Okul Başarısını Arttırmada Aileye Düşen Görevler | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin okul başarısını etkileyen faktörleri tartışır. | |||||||
| 2 | Okul başarısında ailenin rolünü ve önemini açıklar. | |||||||
| 3 | Ailelerin çocuklarına karşı davranış ve tutumları ile başarıları arasındaki ilişkiyi yorumlar. | |||||||
| 4 | Okul-aile işbirliğinin işlevini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|