| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Duyuşsal Öğrenme | EPT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Duygu GÜR ERDOĞAN, Arş. Gör. Serhat ARSLAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Duyuşsal alan eğitimi ve öğrenme kuramlarına ilişkin teorik temelleri ilişkilendirebilme. |
| Dersin İçeriği | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenmeye ilişkin teorik temeller. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme ile ilgili temel kavramları kullanabilme | Anlatım, | |
| 2 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili ölçütler açısından değerlendirebilme | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili teorik temelleri ilişkilendirebilme | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve duyuşsal alan eğitimi. | |
| 2 | Öğrenmede duyguların rolü | |
| 3 | Duyuşsal öğrenme | |
| 4 | Duyuşsal öğrenme kavramlarının duyuşsal alan eğitimi bağlamında incelenmesi | |
| 5 | Duyuşsal alan için eğitim yaklaşımları | |
| 6 | Değerler eğitiminin tarihsel gelişimi | |
| 7 | Geçmişten günümüze Türk Milli Eğitim sisteminde değerler eğitimi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Karakter eğitimi | |
| 10 | Karakter eğitimi eleştirileri | |
| 11 | Bir karakter eğitimi programı geliştirilmesi | |
| 12 | Bir karakter eğitimi programı geliştirilmesi | |
| 13 | Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi | |
| 14 | Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2010) Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara Nobel. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme ile ilgili temel kavramları kullanabilme | |||||||||||||
| 2 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili ölçütler açısından değerlendirebilme | |||||||||||||
| 3 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili teorik temelleri ilişkilendirebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|