Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Duyuşsal Öğrenme EPT 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Duygu GÜR ERDOĞAN, Arş. Gör. Serhat ARSLAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Duyuşsal alan eğitimi ve öğrenme kuramlarına ilişkin teorik temelleri ilişkilendirebilme.

Dersin İçeriği

Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenmeye ilişkin teorik temeller.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme ile ilgili temel kavramları kullanabilme Anlatım,
2 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili ölçütler açısından değerlendirebilme Beyin Fırtınası,
3 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili teorik temelleri ilişkilendirebilme Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve duyuşsal alan eğitimi.
2 Öğrenmede duyguların rolü
3 Duyuşsal öğrenme
4 Duyuşsal öğrenme kavramlarının duyuşsal alan eğitimi bağlamında incelenmesi
5 Duyuşsal alan için eğitim yaklaşımları
6 Değerler eğitiminin tarihsel gelişimi
7 Geçmişten günümüze Türk Milli Eğitim sisteminde değerler eğitimi
8 Ara sınav
9 Karakter eğitimi
10 Karakter eğitimi eleştirileri
11 Bir karakter eğitimi programı geliştirilmesi
12 Bir karakter eğitimi programı geliştirilmesi
13 Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi
14 Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2010) Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara Nobel.
Bacanlı, H.(2005). Duyuşsal alan eğitimi. Ankara Nobel
Ekşi, H. (2003). Temel insani değerlerin kazandırılmasında bir yaklaşım: Karakter eğitimi programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 79-96.
Ekşi, H. (2006). Bilişsel ahlak gelişimi kuramı: Kohlberg ve sonrası. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 29-38.
Ekşi, H., Durmuş, A., Karatekin, N. ve diğ. (2003). Perese 1-5: Karakter okulu öğretmen kitabı-Sorumluluk, Yardımseverlik, Adalet, Özgüven ve Liderlik. Ankara: Nobel yayınları.
Ekşi, H., Durmuş, A., Karatekin, N. ve diğ. (2005). Perese 6-10: Karakter okulu öğretmen kitabı-Dostluk, Doğruluk, Sabır, Saygı ve Özdenetim . Ankara: Nobel yayınları.
Milson, A. & Ekşi, H. (2003). Öğretmenlerin karakter eğitiminde yetkinlik duygusu konusunda bir ölçme aracına doğru: Karakter eğitimi yetkinlik inancı skalası (KEYİS) ve Türkçe?ye uyarlanma çalışması. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 99-130.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme ile ilgili temel kavramları kullanabilme
2 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili ölçütler açısından değerlendirebilme
3 Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili teorik temelleri ilişkilendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)