| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Duyuşsal Öğrenme | EPT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Duygu GÜR ERDOĞAN, Arş. Gör. Serhat ARSLAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Duyuşsal alan eğitimi ve öğrenme kuramlarına ilişkin teorik temelleri ilişkilendirebilme. |
| Dersin İçeriği | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenmeye ilişkin teorik temeller. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme ile ilgili temel kavramları kullanabilme | Anlatım, | |
| 2 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili ölçütler açısından değerlendirebilme | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili teorik temelleri ilişkilendirebilme | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve duyuşsal alan eğitimi. | |
| 2 | Öğrenmede duyguların rolü | |
| 3 | Duyuşsal öğrenme | |
| 4 | Duyuşsal öğrenme kavramlarının duyuşsal alan eğitimi bağlamında incelenmesi | |
| 5 | Duyuşsal alan için eğitim yaklaşımları | |
| 6 | Değerler eğitiminin tarihsel gelişimi | |
| 7 | Geçmişten günümüze Türk Milli Eğitim sisteminde değerler eğitimi | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Karakter eğitimi | |
| 10 | Karakter eğitimi eleştirileri | |
| 11 | Bir karakter eğitimi programı geliştirilmesi | |
| 12 | Bir karakter eğitimi programı geliştirilmesi | |
| 13 | Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi | |
| 14 | Karakter eğitimi programlarının değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2010) Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara Nobel. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme ile ilgili temel kavramları kullanabilme | |||||||
| 2 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili ölçütler açısından değerlendirebilme | |||||||
| 3 | Duyuşsal alan eğitimi ve duyuşsal öğrenme süreci ile ilgili teorik temelleri ilişkilendirebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|