| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Eğitim | EPT 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar. |
| Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, A.B.D. İngiliz, Alman, Norveç, Finlandiya, İtalya, İspanya, Portekiz ve Japon Eğitim Sistemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, | |
| 2 | Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma | Anlatım, | |
| 3 | Türkiye ve İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini karşılaştırır | Anlatım, | |
| 4 | Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır | Anlatım, | |
| 5 | Japon Eğitim Sistemini analiz eder | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı | |
| 2 | Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi | |
| 3 | Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri | |
| 4 | Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci | |
| 5 | Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | |
| 6 | Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | |
| 7 | Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sitemleri | |
| 8 | Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sitemleri | |
| 9 | İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması | |
| 10 | Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri | |
| 11 | Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri | |
| 12 | Japon eğitim sistemi | |
| 13 | Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması | |
| 14 | Final Sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara: Sistem Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||||
| 2 | Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma | |||||||||||||
| 3 | Türkiye ve İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini karşılaştırır | |||||||||||||
| 4 | Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır | |||||||||||||
| 5 | Japon Eğitim Sistemini analiz eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|