Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Eğitim EPT 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar.

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi, Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri, Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci, A.B.D. İngiliz, Alman, Norveç, Finlandiya, İtalya, İspanya, Portekiz ve Japon Eğitim Sistemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma Anlatım,
2 Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma Anlatım,
3 Türkiye ve İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini karşılaştırır Anlatım,
4 Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır Anlatım,
5 Japon Eğitim Sistemini analiz eder Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı
2 Karşılaştırmalı Eğitimin Tarihçesi
3 Karşılaştırmalı Eğitimin Yöntemleri
4 Karşılaştırmalı Eğitimde Araştırma Süreci
5 Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
6 Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
7 Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sitemleri
8 Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sitemleri
9 İspanya ve Portekiz eğitim sitemleri ile Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması
10 Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri
11 Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri
12 Japon eğitim sistemi
13 Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Demirel, Özcan. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık Erdoğan, İrfan. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara: Sistem Yayıncılık
Balcı, Ali, (2009) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, , Pegem A Yayıncılık;

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olma
2 Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı arttırma
3 Türkiye ve İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerini karşılaştırır
4 Almanya, Avusturya, İtalya ve Fransa eğitim sistemlerini tanır
5 Japon Eğitim Sistemini analiz eder
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)