| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Yöntemleri | EPT 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları okuyabilmek, planlayabilmek ve yürütebilmekle ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bilim, bilimsel araştırma kavramları, Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Bilimsel araştırmanın aşamaları, Nitel araştırma teknikleri, Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması, Nicel araştırma teknikleri, Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | Anlatım, | |
| 2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Evren ve örneklem belirler. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | Beyin Fırtınası, | |
| 6 | |||
| 7 | |||
| 8 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim, bilimsel araştırma kavramları | |
| 2 | Araştırma Kavramı | |
| 3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | |
| 4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | |
| 5 | Nitel araştırma teknikleri | |
| 6 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 7 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 8 | Nicel araştırma teknikleri | |
| 9 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 10 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 11 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 12 | Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları | |
| 13 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması | |
| 14 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması, dersin genel değerlendirmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | |||||||
| 2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | |||||||
| 3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | |||||||
| 4 | Evren ve örneklem belirler. | |||||||
| 5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | |||||||
| 6 | ||||||||
| 7 | ||||||||
| 8 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|