| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Yöntemleri | EPT 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları okuyabilmek, planlayabilmek ve yürütebilmekle ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bilim, bilimsel araştırma kavramları, Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Bilimsel araştırmanın aşamaları, Nitel araştırma teknikleri, Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması, Nicel araştırma teknikleri, Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | Anlatım, | |
| 2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Evren ve örneklem belirler. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | Beyin Fırtınası, | |
| 6 | |||
| 7 | |||
| 8 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim, bilimsel araştırma kavramları | |
| 2 | Araştırma Kavramı | |
| 3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | |
| 4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | |
| 5 | Nitel araştırma teknikleri | |
| 6 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 7 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 8 | Nicel araştırma teknikleri | |
| 9 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 10 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 11 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 12 | Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları | |
| 13 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması | |
| 14 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması, dersin genel değerlendirmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | |||||||||||||
| 2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | |||||||||||||
| 3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | |||||||||||||
| 4 | Evren ve örneklem belirler. | |||||||||||||
| 5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | |||||||||||||
| 6 | ||||||||||||||
| 7 | ||||||||||||||
| 8 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|