Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri ve Öğretmen Rolleri EPT 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yaşam boyu öğrenmenin önem kazandığı günümüzde öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme kavramı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve yaşam boyu öğrenme stratejilerini, yaşam boyu öğrenme yeterliliklerini, yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmenlerden beklenen rolleri kavratmaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde yaşam boyu öğrenme kavramı, yaşam boyu öğrenmenin önemi, yaşam boyu öğrenme yeterlilikleri, öğretmenler için yaşam boyu öğrenme yeterlilikleri, yaşam boyu öğrenmeye yönelik bilişsel stratejiler, yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen roller, yaşam boyu öğrenme ve girişimcilik yer almaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap,
2 2. Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri konusunda bilgi edinir Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 3. Yaşam boyu öğrenmede rolünü açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
4 4. Yaşam boyu öğrenme stratejilerini uygular Tartışma, Gezi / Gözlem, Çoktan Seçmeli Testler,
5 5. Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen davranışlarını değerlendrir. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşam Boyu Öğrenme Kavramı
2 Yaşam boyu Öğrenmenin Önemi
3 Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri
4 Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri
5 Özyönetimli-öz yönelimli öğrenme
6 Öğrenmeyi öğrenme
7 Yaşam boyu öğrenmede bilişsel stratejiler
8 Yaşam boyu öğrenmede bilişsel stratejiler
9 Yaşam boyu öğrenme ve Bilgi Okuryazarlığı
10 Yaşam boyu öğrenme ve girişimcilik
11 Öğretmen yeterliklerinde yaşam boyu öğrenme
12 Öğretmen yeterliklerinde yaşam boyu öğrenme
13 Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen rolleri
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Day, C (1999). Developing Teachers:The Challenges of Lifelong Learning, Falmer Press, London
2. Osborne M, Houston M and Toman N,(2007) The Pedagogy of Lifelong Learning, Understanding effective teaching and learning in diverse contexts, Madison Ave, New York
3. Avis J, Fisher R and Thompson R (2010). Teaching in lifelong
Learning A Guıde To Theory And Practıce, Two Penn Plaza, NY,
4. Armitage A, Evershed J, Hayes D, Hudson A, Kent J, Lawes S, Poma S and Renwick M (2012) Teaching and Training in Lifelong Learning, Two Penn Plaza, NY, Fourth Edition
5. Aspin, D. N., Chapman, J., Evans, K. & Bagnal, R. (2012). Second International Handbook Of Lifelong Learning, London-New York: Springer International Handbooks of Education.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 1. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar
2 2. Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri konusunda bilgi edinir
3 3. Yaşam boyu öğrenmede rolünü açıklar
4 4. Yaşam boyu öğrenme stratejilerini uygular
5 5. Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen davranışlarını değerlendrir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 171
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,84
dersAKTSKredisi 6