| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri ve Öğretmen Rolleri | EPT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yaşam boyu öğrenmenin önem kazandığı günümüzde öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme kavramı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve yaşam boyu öğrenme stratejilerini, yaşam boyu öğrenme yeterliliklerini, yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmenlerden beklenen rolleri kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde yaşam boyu öğrenme kavramı, yaşam boyu öğrenmenin önemi, yaşam boyu öğrenme yeterlilikleri, öğretmenler için yaşam boyu öğrenme yeterlilikleri, yaşam boyu öğrenmeye yönelik bilişsel stratejiler, yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen roller, yaşam boyu öğrenme ve girişimcilik yer almaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | 2. Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri konusunda bilgi edinir | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | 3. Yaşam boyu öğrenmede rolünü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | 4. Yaşam boyu öğrenme stratejilerini uygular | Tartışma, Gezi / Gözlem, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 5 | 5. Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen davranışlarını değerlendrir. | Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yaşam Boyu Öğrenme Kavramı | |
| 2 | Yaşam boyu Öğrenmenin Önemi | |
| 3 | Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri | |
| 4 | Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri | |
| 5 | Özyönetimli-öz yönelimli öğrenme | |
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme | |
| 7 | Yaşam boyu öğrenmede bilişsel stratejiler | |
| 8 | Yaşam boyu öğrenmede bilişsel stratejiler | |
| 9 | Yaşam boyu öğrenme ve Bilgi Okuryazarlığı | |
| 10 | Yaşam boyu öğrenme ve girişimcilik | |
| 11 | Öğretmen yeterliklerinde yaşam boyu öğrenme | |
| 12 | Öğretmen yeterliklerinde yaşam boyu öğrenme | |
| 13 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen rolleri | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Day, C (1999). Developing Teachers:The Challenges of Lifelong Learning, Falmer Press, London 2. Osborne M, Houston M and Toman N,(2007) The Pedagogy of Lifelong Learning, Understanding effective teaching and learning in diverse contexts, Madison Ave, New York 3. Avis J, Fisher R and Thompson R (2010). Teaching in lifelong Learning A Guıde To Theory And Practıce, Two Penn Plaza, NY, 4. Armitage A, Evershed J, Hayes D, Hudson A, Kent J, Lawes S, Poma S and Renwick M (2012) Teaching and Training in Lifelong Learning, Two Penn Plaza, NY, Fourth Edition 5. Aspin, D. N., Chapman, J., Evans, K. & Bagnal, R. (2012). Second International Handbook Of Lifelong Learning, London-New York: Springer International Handbooks of Education. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1. Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar | |||||||
| 2 | 2. Yaşam boyu öğrenme yeterlikleri konusunda bilgi edinir | |||||||
| 3 | 3. Yaşam boyu öğrenmede rolünü açıklar | |||||||
| 4 | 4. Yaşam boyu öğrenme stratejilerini uygular | |||||||
| 5 | 5. Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğretmen davranışlarını değerlendrir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 171 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||