| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri | EPT 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, güncel öğrenme – öğretim yöntemlerini uygulamadaki örnekleriyle öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, öğrenme – öğretim yöntemleri üzerinde incelemeler yaparak sınıf ortamında uygulama yapmayı öğreneceklerdir. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde güncel ve etkili öğrenme – öğretim yöntemlerinden, bağlam temelli öğrenme-öğretme, bilişötesi stratejileri temelli öğrenme-öğretme, Bilişsel koçluk temelli öğretme, çevrimiçi öğrenme – öğretme, derin – yüzeysel ve stratejik öğrenme-öğretme, FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme-öğretme, ikili yerleşik öğrenme modeli ile öğretim yaklaşımı, lego ile öğrenme-öğretme yaklaşımı, origami ile öğrenme-öğretme, otantik öğrenme-öğretme, öz yönelimli öğrenme-öğretme, senaryo temelli öğrenme – öğretme, sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme, yansıtıcı öğrenme-öğretme yer almaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini bilir, | Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerinin uygulamada avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini uygulama örneklerini inceler | Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örnekleri geliştirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini sınıf ortamında uygular. | Problem Çözme, | |
| 6 | uygulama sonuçlarını değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | bağlam temelli öğrenme-öğretme | |
| 2 | bilişötesi stratejileri temelli öğrenme-öğretme | |
| 3 | Bilişsel koçluk temelli öğretme | |
| 4 | çevrimiçi öğrenme – öğretme | |
| 5 | derin – yüzeysel ve stratejik öğrenme-öğretme | |
| 6 | FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme-öğretme, | |
| 7 | ikili yerleşik öğrenme modeli ile öğretim yaklaşımı | |
| 8 | lego ile öğrenme-öğretme yaklaşımı | |
| 9 | origami ile öğrenme-öğretme | |
| 10 | otantik öğrenme-öğretme | |
| 11 | öz yönelimli öğrenme-öğretme | |
| 12 | senaryo temelli öğrenme – öğretme | |
| 13 | sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme | |
| 14 | yansıtıcı öğrenme-öğretme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Ekici, G (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları, (Edit). Pegem, Ankara 2. Borich G. D (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri (Çeviri: Bahaddin Acat). Nobel Yayıncılık, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini bilir, | |||||||||||||
| 2 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerinin uygulamada avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır | |||||||||||||
| 3 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini uygulama örneklerini inceler | |||||||||||||
| 4 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örnekleri geliştirir | |||||||||||||
| 5 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini sınıf ortamında uygular. | |||||||||||||
| 6 | uygulama sonuçlarını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 166 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||