| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Program Geliştirme Uygulamaları | EPT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr.Duygu GÜR ERDOĞAN, |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitim programı geliştirmelerini ve öğretim planlarını hazırlamalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Eğitim programı hazırlamada; hedeflerin belirlenmesi, içeriğin oluşturulması, eğitim durumlarının, sınama durumlarının planlanması ve oluşturulması, plan türlerine uygun planların hazırlanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. | Anlatım, | |
| 2 | Hedeflere uygun içerik belirler. | Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Eğitim durumlarını organize eder. | Anlatım, | |
| 4 | Sınama durumlarını belirler. | Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hedeflerin Belirlenmesi | |
| 2 | İçeriğin Oluşturulması | |
| 3 | Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
| 4 | Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
| 5 | Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
| 6 | Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Öğretim Planlarının Hazırlanmasında Dikkate Alınması Gereken Genel İlkeler | |
| 9 | Öğretimde Plan Yapmanın Yararları ve İlkeleri | |
| 10 | Plan Türlerine Uygun Öğretim Planlarını Hazırlama | |
| 11 | Program ve Planların Sunumu | |
| 12 | Program ve Planların Sunumu | |
| 13 | Program ve Planların Sunumu | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Adıgüzel, O.C.(2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Anı Yayıncılık, Ankara. Ellis, K.A. (2004) Exemplars of Curriculum Theory (Kindle Edition). Eye On Education. Demirel, Ö. (2010). Gelecek için Eğitim (Farklı Ülkelerde Program Geliştirme Çalışmaları). Pegem Yayıncılık. Ankara
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. | |||||||
| 2 | Hedeflere uygun içerik belirler. | |||||||
| 3 | Eğitim durumlarını organize eder. | |||||||
| 4 | Sınama durumlarını belirler. | |||||||
| 5 | Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|