| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimin Kuramsal Temelleri | EPT 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimin kuramsal temelleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji,felsefe,hukuk),Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Meslek kavramını açıklar | Anlatım, | |
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | Anlatım, | |
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | Anlatım, | |
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | Anlatım, | |
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimle İlgili Temel Kavramlar | |
| 2 | Eğitimin Tarihi Temelleri | |
| 3 | Eğitimin Sosyal Temelleri | |
| 4 | Eğitimin Felsefi Temelleri | |
| 5 | Eğitimin Sosyolojik (Toplumsal) Temelleri | |
| 6 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Eğitimin Ekonomik ve Politik Temelleri | |
| 9 | Eğitimin Hukuki Temelleri | |
| 10 | Eğitimin Bilimsel Temelleri | |
| 11 | Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri | |
| 12 | Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü ve Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri | |
| 13 | Öğretmen Eğitiminde Gelişmeler ve Uygulamalar | |
| 14 | Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Başaran,İ.E.(2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ekinoks Yayınları. Ankara |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Meslek kavramını açıklar | |||||||
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | |||||||
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | |||||||
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | |||||||
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | |||||||
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | |||||||
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|