Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimin Kuramsal Temelleri EPT 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitimin kuramsal temelleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji,felsefe,hukuk),Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Meslek kavramını açıklar Anlatım,
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. Anlatım,
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar. Beyin Fırtınası,
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. Anlatım,
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. Beyin Fırtınası,
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. Anlatım,
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitimin Tarihi Temelleri
3 Eğitimin Sosyal Temelleri
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Eğitimin Sosyolojik (Toplumsal) Temelleri
6 Eğitimin Psikolojik Temelleri
7 Ara Sınav
8 Eğitimin Ekonomik ve Politik Temelleri
9 Eğitimin Hukuki Temelleri
10 Eğitimin Bilimsel Temelleri
11 Türk Milli Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
12 Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü ve Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
13 Öğretmen Eğitiminde Gelişmeler ve Uygulamalar
14 Eğitim Bilimlerinde Yeni Yaklaşımlar
Kaynaklar
Ders Notu

Başaran,İ.E.(2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ekinoks Yayınları. Ankara
Şişman,M. (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Ankara .

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür.
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Meslek kavramını açıklar
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar.
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar.
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar.
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji ,felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar.
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler.
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)