| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Program Geliştirme | EPT 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori, ilke, program geliştirme modelleri ve yeni yaklaşımlar hakkında kazanım oluşturma |
| Dersin İçeriği | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirmenin tarihsel gelişim süreci, program geliştirme modelleri, program tasarım modelleri, ihtiyaç analizi, eğitim programının öğeleri, program geliştirme süreci, bir eğitim programının uygulanma süreci, program değerlendirme, program geliştirmede yeni yaklaşımlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar | Anlatım, | |
| 2 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrar | Tartışma, | |
| 3 | Belli başlı program geliştirme modellerini analiz eder | Anlatım, | |
| 4 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur | Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar | |
| 2 | Program geliştirmenin dünyada ve Türkiye?de tarihsel gelişim süreci | |
| 3 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | |
| 4 | Program geliştirme modelleri | |
| 5 | Program tasarım modelleri | |
| 6 | Program geliştirme süreci | |
| 7 | İhtiyaç analizi ve hedeflerin (kazanımların) belirlenmesi | |
| 8 | Eğitimde hedef (kazanım) yazma ilkeleri | |
| 9 | İçeriğin seçilmesi ve düzenlenmesi | |
| 10 | Eğitim durumları-öğrenme yaşantılarının belirlenmesi | |
| 11 | Sınama durumlarının belirlenmesi | |
| 12 | Eğitim programının uygulanma süreci | |
| 13 | Program değerlendirme | |
| 14 | Program geliştirmede yeni yaklaşımlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar | |||||||
| 2 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrar | |||||||
| 3 | Belli başlı program geliştirme modellerini analiz eder | |||||||
| 4 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||