| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim Ortamlarının Tasarımı | UBT 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | 1) Öğrenme kuraları ile Öğrenme ortamlarını tasarlar. | Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | 2) İhtiyaç ve problem Analizi yapar. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Problem Çözme, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | 3) Eğitsel gereksinimleri tanımlar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
| 4 | 4) Öğretim amaçları ve hedeflerini belirler ve yazar. | Problem Çözme, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 5 | 5) Eğitim ve öğretim ortamı değerlendirme ölçütlerini belirler. | Problem Çözme, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | |
| 6 | 6) Öğretim Strateji ve yöntemlerini belirler. | Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 7 | 7) Öğretim tasarımı süreci ve proje ekiplerini oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 8 | 8) Öğretim sistem tasarımı modelinde içerik oluşturur. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 9 | 9) Öğretim modeli oluşturur. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 10 | 10) Özgün öğretim ortamı projesi hazırlar. | Problem Çözme, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar ve Öğrenme kuraları ile Öğrenme ortamları | |
| 2 | Öğretim tasarımı süreci---proje ekiplerinin oluşturulması İhtiyaç ve problem Analizi | |
| 3 | Ulusal ve Yöresel Gereksinim ve hedef kitle çözümlemesi | |
| 4 | Öğretim Gereksinimleri ve türleri-Eğitsel gereksinimler | |
| 5 | Bireysel Gereksinim belirleme yöntemleri | |
| 6 | Öğretim amaçlarının belirlenmesi ve Hedeflerinin yazılması | |
| 7 | Eğitim Programı, Eğitim ve öğretim ortamı Değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi | |
| 8 | Ders Disiplinleri ortamına göre Öğretim Strateji ve yöntemlerin belirlenmesi | |
| 9 | Öğretim ortamları ve Öğretim tasarımı süreci---proje ekiplerinin oluşturulması | |
| 10 | Öğretici ve öğrenci yardımcı materyallerinin hazırlanması Öğretim sistem Tasarımı Modeli ve içerik olulturma | |
| 11 | Değerlendirme-ara değerlendirme- son değerlendirme---Ekiplerin hazırladığı projelerin değerlendirilmesi Öğretim modelleri ve Öğretim deki yeni okul modellemeleri | |
| 12 | Değerlendirme---Ekiplerin hazırladığı projelerin değerlendirilmesi Özgün öğretim ortamı projesi hazırlama | |
| 13 | Değerlendirme---Ekiplerin hazırladığı projelerin değerlendirilmesi Anaokul, ilköğretim ve yüksek öğretimde Öğretim modelleri | |
| 14 | Hazırlanan projelerin sınıfa sunulması ve değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Morrison, G.R., Ross, S. M., Kemp, J.E. (2004). Designing effective instruction. NewJersey: Wily/Jossey Bass Education. Dick, W., Carey, L. , Carey, J.O. (2005). The Systematic Design of Instruction. Boston: Pearson. Smith, P.L. & Ragan, T.J. (1999). Instructional design. New York: Wiley. | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 2 | Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | ||||||
| 3 | Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
| 5 | Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | ||||||
| 6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 8 | Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. | ||||||
| 9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1) Öğrenme kuraları ile Öğrenme ortamlarını tasarlar. | |||||||||||
| 2 | 2) İhtiyaç ve problem Analizi yapar. | |||||||||||
| 3 | 3) Eğitsel gereksinimleri tanımlar. | |||||||||||
| 4 | 4) Öğretim amaçları ve hedeflerini belirler ve yazar. | |||||||||||
| 5 | 5) Eğitim ve öğretim ortamı değerlendirme ölçütlerini belirler. | |||||||||||
| 6 | 6) Öğretim Strateji ve yöntemlerini belirler. | |||||||||||
| 7 | 7) Öğretim tasarımı süreci ve proje ekiplerini oluşturur. | |||||||||||
| 8 | 8) Öğretim sistem tasarımı modelinde içerik oluşturur. | |||||||||||
| 9 | 9) Öğretim modeli oluşturur. | |||||||||||
| 10 | 10) Özgün öğretim ortamı projesi hazırlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 174 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||