| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Makale İncelemeleri | UBT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | 1) BÖTE alanında yazılmış makale türlerini sıralar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 2 | 2) BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | 3) BÖTE ile ilgili yeni bir makale hazırlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | 4) BÖTE alanında yazılmış makaleleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerinin karşılaştırılması, | |
| 2 | BÖTE alanında yazılmış betimsel makaleleri inceleme aşamaları ve örneklendirme, | |
| 3 | BÖTE alanında yazılmış derleme makaleleri inceleme aşamaları ve örneklendirme, | |
| 4 | BÖTE alanında yazılmış betimsel makalelerin ve derleme makalelerin içerik açısından incelenmesi, | |
| 5 | BÖTE alanında yazılmış betimsel makalelerde ve derleme makalelerde kaynak tarama ve kullanma ilkelerinin saptanması, | |
| 6 | BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinin incelenmesi, | |
| 7 | BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde istatistiklerin kullanılması ve sunulması, | |
| 8 | BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde tablolaştırma bilgilerinin incelenmesi, | |
| 9 | BÖTE alanında yazılmış araştırma makalelerinde yorumlama bilgilerinin incelenmesi | |
| 10 | Makale Yazım Teknikleri, | |
| 11 | Giriş-Geliştirme-Sonuç Bölümlerinin hazırlanması, Makaleyi yayına hazırlama aşaması, | |
| 12 | Bildiri-Makale farklılıklarının incelenmesi, | |
| 13 | Poster bildirilerin makale formatına çevrilmesi, | |
| 14 | Alanda benzeşik konu içerikleri bulunan araştırma temelli makalelerin meta analizi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 2 | Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | ||||||
| 3 | Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
| 5 | Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | ||||||
| 6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 8 | Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. | ||||||
| 9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1) BÖTE alanında yazılmış makale türlerini sıralar. | |||||||||||
| 2 | 2) BÖTE alanında yazılmış makale çeşitlerini karşılaştırır. | |||||||||||
| 3 | 3) BÖTE ile ilgili yeni bir makale hazırlar. | |||||||||||
| 4 | 4) BÖTE alanında yazılmış makaleleri değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 174 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||