| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Teknolojilerini Planlanması ve Yönetimi | UBT 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim Teknolojilerinin okul içinde planlamasının uygulamasını yapar. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Okul ve kurum içinde eğitim teknolojisini bilimsel disiplinlere göre işlevsel dağıtımını yapar. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Eğitim araç gereçlerine yönelik öğretim tekniklerini geliştirir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Öğretim ortamında ders disiplinlerine göre ders araç, gereç ve malzemeyi analiz eder ve kullanır. | Anlatım, Tartışma, | |
| 5 | Ders disiplini ortamına göre öğretim makinelerini seçer ve sentezler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Konu alanlarına göre uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 7 | Mikro öğretim uygulaması için ortam hazırlar, bir dersin tüm aşamalarını aktarır ve yorumlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Temel tanımlar | |
| 3 | Eğitim araçlarının planlanması | |
| 4 | Medya ile ilgili öğretim teknikleri | |
| 5 | Genel olarak öğretimde kullanılan ders araçları | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Ders ortamlarına göre ders teknolojileri | |
| 8 | Konu alanında öğretim teknikleri | |
| 9 | Konu alanında öğretim teknikleri | |
| 10 | Mikro öğretim uygulamaları | |
| 11 | Öğretimin değerlendirmesi | |
| 12 | Öğretim teknolojileri ve Yönetim | |
| 13 | Eğitim teknolojileri ve yeni yaklaşımlar | |
| 14 | Yıl Sonu Sınavı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kemp,Jerrold E;Smellie Don C (1989-1992):Plannıng,Producıng,and Usıng Instructional M-E-D-I-A Harper&Row .Publshers,New York 6.edition Dichanz,Horst;Kalb,Günter (Hrsg) (1979) Unterrichts-Theorie und Medien praxis, Klett Unterrichtswissenschft, Stuttgart. Bacer ,Georg:E: (1984)Planung vonUnterricht Tail I.Beltz Grüne Reihe | 
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 2 | Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | ||||||
| 3 | Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | ||||||
| 5 | Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | ||||||
| 6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 8 | Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. | ||||||
| 9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim Teknolojilerinin okul içinde planlamasının uygulamasını yapar. | |||||||||||
| 2 | Okul ve kurum içinde eğitim teknolojisini bilimsel disiplinlere göre işlevsel dağıtımını yapar. | |||||||||||
| 3 | Eğitim araç gereçlerine yönelik öğretim tekniklerini geliştirir. | |||||||||||
| 4 | Öğretim ortamında ders disiplinlerine göre ders araç, gereç ve malzemeyi analiz eder ve kullanır. | |||||||||||
| 5 | Ders disiplini ortamına göre öğretim makinelerini seçer ve sentezler. | |||||||||||
| 6 | Konu alanlarına göre uygun yöntem, teknik ve stratejileri uygular ve değerlendirir. | |||||||||||
| 7 | Mikro öğretim uygulaması için ortam hazırlar, bir dersin tüm aşamalarını aktarır ve yorumlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 | 
| Ödev | 1 | 30 | 30 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 196 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||