| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel Tasarım Atölyesi I | SRM 503 | 0 | 2 + 4 | 6 | 12 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
| Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Endüstriyel seramik üretimine yeni fikir ve öneriler getirerek modern tasarımlar yapmak ve üretmek |
| Dersin İçeriği | Endüstriyel seramik üretiminde kullanılan temel üretim yönlemleri ile seri üretilebilecek model, kalıp ve ürün elde etmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Endüstriyel seramik üretimi hakkında genel bilgi paylaşımı | |
| 2 | Ders içeriğine uygun tasarımlar üretmek | tasarımı yapılacak nesnenin piyasa araştırması |
| 3 | Tasarımların değerlendirilmesi | |
| 4 | Seçilen tasarımın model ve ürün teknik resimlerinin değerlendirilmesi | Model ve ürün teknik resimlerini çizmek |
| 5 | Seçilen tasarımın modelini biçimlendirmek | |
| 6 | Model yapımına devam | |
| 7 | Model kalıbı üretmek | |
| 8 | Model kalıbı üretmek | |
| 9 | Model kalıbına döküm | Döküm çamurunun hazırlanması, kalıpları kurutmak |
| 10 | Kalıba döküm | |
| 11 | Kalıptan çıkan ürünlerin rötuşlanması | Ürünlerin kurutulması |
| 12 | Bisküvi pişirimi | Ürünlerin fırına yüklenmesi |
| 13 | Sır pişirimi | Ürünlerin sırlanması, fırına yüklenmesi |
| 14 | Sır pişirimi ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Endüstriyel seramik tasarımı hakkında bilgi veren her türlü yazılı ve görsel materyaller. Gündelik Şeylerin Tasarımı, Don Norman, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 2013 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
| 2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
| 3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
| 4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 4 | 3 |
| 2 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 4 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Proje / Tasarım | 1 | 100 | 100 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 200 | 200 |
| Toplam İş Yükü | 300 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12 | ||
| dersAKTSKredisi | 12 | ||