| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Devlet Uygulamaları | SAU 033 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilim ve teknoloji tarihindeki gelişmeleri anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Devlet anlayışında ve kamu yönetiminde yaşanan değişimleri öğretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | E-Devlete geçiş sürecindeki altyapı gereksinimlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Dünyadaki E-Devlet uygulamalarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Türkiye’deki bilgi toplumu çalışmalarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Türkiye’deki E-Devlet uygulamalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim | |
| 2 | Bilim Ve Teknolojide Tarihi Gelişim | |
| 3 | İslam Dünyasında ve Türklerde Bilim | |
| 4 | İslam Dünyasında ve Türklerde Bilim | |
| 5 | Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler | |
| 6 | Devlet Anlayışında Ve Kamu Yönetiminde Yaşanan Değişimler | |
| 7 | E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri | |
| 8 | E-Devlet, Yararları Ve Altyapı Gereksinimleri | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Türkiye bilgi toplumu çalışmaları | |
| 11 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları | |
| 12 | Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları | |
| 13 | Dünyadan E-Devlet Uygulamaları | |
| 14 | Dünyadan E-Devlet Uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. http://www.bilgitoplumu.gov.tr 2. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/ 3. Yücel, İ., H., “Bilim-teknoloji politikaları ve 21. yüzyılın toplumu”, Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Araştırma Dairesi Başkanlığı, Temmuz 1997. ISBN 975-19-1806-5 4. Yücel, İ., H., “Türkiye’de Bilim Teknoloji Politikaları ve İktisadi Gelişmenin Yönü”, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, 2006. 5. http://ekutup.dpt.gov.tr/bilisim/e-devlet/tr2004.pdf 6. “e-Devlet: Kamuda Ortak Bilgi-Veri Paylaşımı”, Mart 2004, TBD, Ankara, http://eski.tbd.org.tr/webler/kamubiby/raporlarPDF/RP2-2004.pdf 7. Türkiye Bilişim Şurası, E-Devlet Çalışma Grubu Raporu, Mayıs 2002 8. http://www.btk.gov.tr/eimza/eimza_yasasi.htm 9. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/ 10. http://edevlet.turksat.com.tr/v2/faq 11. United Nations E-Government Survey 2010, Department of Economic and Social Affairs, United Nations/New York, 2010 12. http://www.tuik.gov.tr 13. Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı, 2006-2010, Değerlendirme Raporu, RaporNo:5, Devlet Planlama Teşkilatı BilgiToplumu Dairesi, Mart2010 14. Bilgi Toplumu Stratejisi Ölçümleme Dokümanı, 2006-2010, Devlet Planlama Teşkilatı, 2009 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bilim ve teknoloji tarihindeki gelişmeleri anlatır. |
| 2 | Devlet anlayışında ve kamu yönetiminde yaşanan değişimleri öğretir. |
| 3 | E-Devlete geçiş sürecindeki altyapı gereksinimlerini tanımlar. |
| 4 | Dünyadaki E-Devlet uygulamalarını anlatır |
| 5 | Türkiye’deki bilgi toplumu çalışmalarını tanımlar. |
| 6 | Türkiye’deki E-Devlet uygulamalarını anlatır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||