| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, Arş.Gör.Dr. SAMET ÖZDEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | It is aimed to teach the theory of HRM functions at a sufficient level and to make the students gain the necessary information and ability to practice HRM functions. |
| Dersin İçeriği | In this course the framework of human resource management and the HR functions like job analysis, HR planning, HR recruitment and selection, HR training and development will be discussed. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKY kavramını ve gelişimini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 2 | İK stratejilerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | İK fonksiyonlarını tanımlar | Anlatım, Rol Oynama, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | İK fonksiyonlarının örgütler ve performans üzerindeki etkisini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | İK uygulamalarının uluslararası değerlendirmelerini yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 6 | İKY araştırma yöntemlerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | İK sorumlularının görevlerini tanımlar, örgüt üzerindeki etkisini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | |
| 2 | İş Analizi | |
| 3 | İnsan Kaynakları Planlaması ve Sürdürülebilirlik | |
| 4 | Aday arama bulma | |
| 5 | Seçme ve yerleştirme ve Sürdürülebilirlik | |
| 6 | Eğitim ve Geliştirme ve Sürdürülebilirlik | |
| 7 | Performans Yönetimi | |
| 8 | Kariyer Yönetimi | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | İş Değerleme ve Ücret Yönetimi | |
| 11 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutu | |
| 12 | Türkiye’de İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları ve İnsan Kaynakları Yönetimi’nde Son Gelişmeler | |
| 13 | Kitap ve Film Tartışmaları | |
| 14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Will be shared weekly. |
| Ders Kaynakları | İÜ İŞLETME FAKÜLTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYELERİ, 2018, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, BETA BASIM YAYIM DAĞITIM, İSTANBUL. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | İKY DERSİ GİRİŞ TARTIŞMASI.pdf | 0 MB | |
| 0 | 1. H. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ NEDİR İKCILAR NE İŞ YAPAR.pdf | 0 MB | |
| 0 | 1. H İNSANA YAKIŞIR İŞ.pdf | 0 MB | |
| 0 | 2. H İKYNİN MESLEKİ KONUMU.pdf | 0 MB | |
| 0 | 2. H. MESLEK STANDARDIYLA İLGİLİ ÖZET BİLGİLER.pdf | 0 MB | |
| 0 | 2. H. AYC_Seviye_Tanimlayicilari_(tr).pdf | 0 MB | |
| 0 | 3. H. İKY ÖRGÜTLENMESİ.pdf | 0 MB | |
| 0 | 3. H İKY TARİHSEL EVRİMİ.pdf | 0 MB | |
| 0 | 4. H İŞ ANALİZİ.pdf | 0 MB | |
| 0 | 5. HAFTA İK PLANLAMA.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY kavramını ve gelişimini tanımlar | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| 2 | İK stratejilerini bilir | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| 3 | İK fonksiyonlarını tanımlar | 5 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
| 4 | İK fonksiyonlarının örgütler ve performans üzerindeki etkisini değerlendirir | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 4 | 4 |
| 5 | İK uygulamalarının uluslararası değerlendirmelerini yapar | 5 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
| 6 | İKY araştırma yöntemlerini uygular | 5 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
| 7 | İK sorumlularının görevlerini tanımlar, örgüt üzerindeki etkisini değerlendirir | 5 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
| 8 | İK süreçleri ile sürdürülebilirlik sorunu arasındaki bağlantıları anlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 30 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||