| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret | ISL 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı |
- İnternetin temel kavramlarını öğrenmek, - İnternetin dinamiklerini anlamak, - Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, - İnternette pazarlama stratejilerini değerlendirmek ve uygulamak ile - İnternette pazarlama ile ilgili pratik deneyimler kazanmak |
| Dersin İçeriği | İşletmelerin klasik genel merkezinin, şubelerinin ve ofislerinin bulunması yanında hiç bir ofis veya merkezi olmayan ve yeni ekonomide sanal organizasyonlar diye adlandırılan e-ticaret şirketleri ve bunların işleyişi dersin konusunu oluşturmaktadır. Ders, özellikle şirketten-şirkete, şirketten-müşteriye ve müşteriden-müşteriye e-ticaret çeşitlerini, bunların yönetsel ve teknik konularını, ayrıca, bu şirketlerin gelecekteki önemlerini belirten bir içeriğe sahiptir. Teknik olarak öğrenciler bu derste, e-ticaret sisteminin gelişimi için gereken alt disiplinleri öğreneceklerdir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | e-Ticaret ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | e-Ticaret iş modeli sayesinde e-işletme açma süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | e-Ticaret stratejilerini açıklayabilir ve kuracağı iş modelinde uygulayabilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnternetin gelişimi ve doğrudan pazarlama | |
| 2 | e-Ticaret ile ilgili temel kavramlar I | |
| 3 | e-Ticaret ile ilgili temel kavramlar II | |
| 4 | e-Ticaret Modelleri (B2C, C2C, B2B) ve e-Ticaret araçları | |
| 5 | e-Ticarette pazarlama süreci (ürün) | |
| 6 | e-Ticarette pazarlama süreci (fiyat) | |
| 7 | e-Ticarette pazarlama süreci (tutundurma) | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | e-Ticarette pazarlama süreci (dağıtım) | |
| 10 | e-Ticarette tüketici davranışları | |
| 11 | e-Ticarette ödeme yöntemleri ve güvenlik I | |
| 12 | e-Ticarette ödeme yöntemleri ve güvenlik II | |
| 13 | e-Ticarette etik konular | |
| 14 | Öğrenci projeleri ve sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1) İbrahim Kırçova (2002). İnternette Pazarlama, Beta Basım. 2) Mustafa Taşlıyan (2006). Elektronik Ticaret: Kavram ve Uygulamalar, Sakarya Kitabevi. 3) Mehmet Marangoz (2014). İnternette Pazarlama, Beta Basım. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | e-Ticaret ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. | |||||||||
| 2 | e-Ticaret iş modeli sayesinde e-işletme açma süreci hakkında bilgi sahibi olabilir. | |||||||||
| 3 | e-Ticaret stratejilerini açıklayabilir ve kuracağı iş modelinde uygulayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||