| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Eğitim ve Geliştirme | IKY 424 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Eğitim ve Geliştirme Dersini almış olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İnsan Kaynakları Gelişimi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | İşlletmelerde eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin uygulanma sürecini katılımcılara tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Eğitim ve geliştirme uygulamalarının derinlemesine incelenerek örnek olaylar üzerinden uygulamaları göstermek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve Geliştirme bilgilerini hatırlamak | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının neler olduğunu öğrenmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının Önemini kavramak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Oryantasyon-Reoryantasyon ve Rotasyon eğitimlerinin işleyişlerini öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 5 | İSG eğitiminin uygulanma şeklini öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 6 | Kamu kurumlarında yürütülen hizmetiçi eğitim uygulamalarını öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 7 | Koçluk ve Mentorluk bilgisi edinmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 8 | Uzaktan Eğitimin inceliklerini öğrenmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 9 | Kurumsal akademi iş ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmak | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 10 | Staj eğitimi nedir, nasıl yapılır, öğrencileri staj eğitiminde neler beklemektedir bilgilendirmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 11 | Alanında uzman katılımcılarla öğrenilen eğitim ve geliştirme uygulamalarının işletmelerde uygulanma şekilleri hakkında bilgi edinmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygulamalı Eğitim ve Geliştirmeye Giriş | |
| 2 | Kavramsal Açıdan Eğitim ve Geliştirme | |
| 3 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamaları ve Önemi | |
| 4 | Oryantasyon-Reoryantasyon-Rotasyon Eğitimi | |
| 5 | İSG Eğitimi | |
| 6 | Hizmetiçi Eğitimi | |
| 7 | Koçluk ve Mentorluk | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uzaktan Eğitim | |
| 10 | Kurumsal Akademi | |
| 11 | Staj Eğitimi | |
| 12 | Staj Eğitimi Örnek Olay İncelemesi | |
| 13 | Oryantasyon-Rotasyon-Hizmetiçi Eğitim, Koçluk, Mentorluk Örnek Olay İncelemesi | |
| 14 | İSG, Kurumsal Akademi ve Uzaktan Eğitim Örnek Olay İncelemesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Man, F. (2020). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve Geliştirme bilgilerini hatırlamak | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının neler olduğunu öğrenmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Eğitim ve Geliştirme Uygulamalarının Önemini kavramak | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 4 | Oryantasyon-Reoryantasyon ve Rotasyon eğitimlerinin işleyişlerini öğrenmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | İSG eğitiminin uygulanma şeklini öğrenmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 6 | Kamu kurumlarında yürütülen hizmetiçi eğitim uygulamalarını öğrenmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 7 | Koçluk ve Mentorluk bilgisi edinmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 8 | Uzaktan Eğitimin inceliklerini öğrenmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 9 | Kurumsal akademi iş ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 10 | Staj eğitimi nedir, nasıl yapılır, öğrencileri staj eğitiminde neler beklemektedir bilgilendirmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 11 | Alanında uzman katılımcılarla öğrenilen eğitim ve geliştirme uygulamalarının işletmelerde uygulanma şekilleri hakkında bilgi edinmek | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||