| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 218 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, stratejik insan kaynakları yönetiminin doğuşunu, teorik temellerini ve stratejik İKY modellerini incelemek ve geçmişten günümüze kavramın nasıl kullanıldığını ve evrimini tartışmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste 1980'lerden itibaren stratejik İKY´nin tarihsel gelişimi ve doğuşu, farklı kavramlar ve modeller üzerinden tartışılacaktır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Stratejik İKY Dersi ile İlgili Genel Bilgilendirme | Sabis Ders notları |
| 2 | Stratejik Yönetimin Gelişimi ve Stratejik Yönetim Süreci | Sabis Ders notları |
| 3 | Stratejik Yönetim ve Stratejik İKY'nin Temelleri | Sabis Ders notları |
| 4 | Stratejik İKY'nin Doğuşu, Harvard-Michigan Modellerine göre Bağlam | Sabis Ders notları |
| 5 | Stratejik İKY ve Stratejik Uyum | Sabis Ders notları |
| 6 | Harvard Modeli ve İKY'nin Kavramsal Çerçevesi | Sabis Ders notları |
| 7 | Michigan Modeli ve Stratejik İKY'nin Örgütsel Bağlamı | Sabis Ders notları |
| 8 | Harvard ve Michigan Modelleri Karşılaştırması | Sabis Ders notları |
| 9 | Stratejik İKY ile İlgili Film ve Belgesel Gösterimi | Sabis Ders notları |
| 10 | Çalışan Etkisi | Sabis Ders notları |
| 11 | İnsan Kaynakları Akışını Yönetmek ve Günümüze Yönelik Kısa Bir Değerlendirme | Sabis Ders notları |
| 12 | Ödüllendirme Sistemleri | Sabis Ders notları |
| 13 | Çalışma Sistemleri ve İnsan Kaynakları Yönetimi Politikalarını Bütünleştirme | Sabis Ders notları |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | SABIS'e yüklenen dokümanlar
|
| Ders Kaynakları | Armstrong, M.(2017). Armstrong'un Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi El Kitabı , Nobel Yayıncılık (Çeviri Editörü: Prof.Dr. Yonca Deniz GÜROL) Armstrong, M. (2025). Armstrong's Handbok of Strategic Human Resource Management. Kogan Page Publishers. Azmi, F. T.(2019). Strategic Human Resource Management. Cambridge University Press. Beer,M., Spector, B. Lawrance P.R., Mills, D.Q ve Walton, R.E.(1984), Managing Human Assets, The Free Press. Fombrun, C., Tichy, N.M. ve Devanna, M.A. (1984). Strategic Human Resource Management, Jonh Wiley & Sons. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavrar | 5 | 4 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesini yapar | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarını yorumlar, | |||||||||
| 4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesini yapar. | 4 | 5 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 85 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||