| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Davranış | ISL 108 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgütsel davranışın temel konularını anlatmak ve günlük yönetim konularına insan davranış teorilerini uygulamalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste motivasyon, gruplar, liderlik,çatışma, stres ve tükenmişlik gibi konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bireysel ve grup karar verme ve karar verme hatalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çalışma gruplarının etkililiğini etkileyen faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Liderlik ve liderlik teorilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çatışma nedenlerini ve çatışma yönetim tekniklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | İş stresinin neden ve sonuçlarını açıklar | ||
| 7 | Belli örgütlerde örgütsel davranışı kritik biçimde değerlendirir v e bu örgüt problemlerine öneri getirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giris | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Motivasyon ve Motivasyon Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve örnek olay çözümlemeleri ile konunun pekiştirilmesinin sağlanması |
| 3 | İş ve Yaşam Tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Is tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Örgütsel Güç ve Politika | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Örgüt İklimi ve Kültürü | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Örgütsel İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Mobbing | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
|
| Ders Kaynakları | Ergeneli, Azize (2006), Orgut ve Insan, Hacettepe Universitesi Yayinlari, Ankara Tutar, Hasan (2016), Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, Ankara Özkalp ve diğ., (2013), Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını açıklar. | |||||||||
| 2 | Bireysel ve grup karar verme ve karar verme hatalarını açıklar | |||||||||
| 3 | Çalışma gruplarının etkililiğini etkileyen faktörleri açıklar | |||||||||
| 4 | Liderlik ve liderlik teorilerini açıklar | |||||||||
| 5 | Çatışma nedenlerini ve çatışma yönetim tekniklerini açıklar | |||||||||
| 6 | İş stresinin neden ve sonuçlarını açıklar | |||||||||
| 7 | Belli örgütlerde örgütsel davranışı kritik biçimde değerlendirir v e bu örgüt problemlerine öneri getirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||