| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Halkla İlişkiler ve Etik | HIR 034 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SULTAN İLERİ |
| Dersi Verenler | Arş.Gör. SULTAN İLERİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin etik ve ahlak kavramları hakkında felsefi ve kuramsal tartışmalar ışığında bilgi sahibi olması. Eğitim hayatı sonrasında medya ve iletişim sektöründe yapacakları işlerde hangi etik ilkeleri gözetmeleri ve benimsemeleri gerektiği konusunda duyarlılık kazanmaları amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Ders kapsamında etik ve ahlak kavramları, etik teorileri, etik düşünme ve hareket etme, halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama, gazetecilik, televizyon ve internet mecralarında dikkate alınması gereken etik kuralların yanı sıra bu alanlarda yaşanan etik sorunlar ele alınmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | * Ruhdan Uzun (2007). İletişim Etiği: Sorunlar ve Sorumluluklar. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Kitaplığı, Ankara. * Metin Işık (ed.). (2018). İletişim ve Etik. Eğitim Yayınevi, Konya. * İdil Sayımer & Pınar Eraslan Yayınoğlu (ed.). (2007). Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler. Beta Basım, İstanbul. * Bülent Çaplı (2002). Medya ve Etik. İmge Kitabevi, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | X | |||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||