| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medya Planlaması | HIR 017 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere medya planlaması ile ilgili temel konu ve kavramları öğretmektir.
|
| Dersin İçeriği | Öğrenciler, klasik medya, yeni medya, Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin, You tube planlama ve medya satınalma konularında etkin şekilde bilgilendirileceklerdir.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik medya ve yeni medya arasındaki farkları anlayabilme | Bireysel Çalışma, | Eşleştirme Testler, |
| 2 | • Planlamayı anlayabilme | Bireysel Çalışma, | |
| 3 | • Medya satın almanın prensiplerini anlayabilme | Örnek Olay, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klasik ve online medya arasındaki farklar | |
| 2 | Medya planlamanın amaçları | |
| 3 | Planlama, taktik ve strateji arasındaki farklar | |
| 4 | Medya planlama stratejileri | |
| 5 | Pazarlama, reklam ve medya planı ilişkisi | |
| 6 | Medya planlama aşamaları | |
| 7 | vize | |
| 8 | Medya planlamada kullanılan temel kavramlar | |
| 9 | Medya satın alma | |
| 10 | Farklı reklam mecralarının karşılaştırılması | |
| 11 | Klasik medyada medya planlama | |
| 12 | Online medyada medya planlama | |
| 13 | Medya maliyetleri | |
| 14 | Medya ölçümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Planlama – Arnold M. Barban Reklamcılığa Giriş - Medya Planlama - Kreatif Düşünme – Mehmet Özkundakçı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik medya ve yeni medya arasındaki farkları anlayabilme | |||||||
| 2 | • Planlamayı anlayabilme | |||||||
| 3 | • Medya satın almanın prensiplerini anlayabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 12 |
| 1. Ödev | 9 |
| Toplam | 21 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|