| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanal Ortamlarda Halkla İlişkiler ve Reklam | HIR 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞÇE BORAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanal ortamın halkla ilişkilerdeki öneminin benimsetilmesi |
| Dersin İçeriği | Halkla ilişkilerde sanal ortam uygulamalarının hazırlanması ve yönetilmesinin prensiplerinin benimsetilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanal ortam uygulamalarının prensiplerini sıralar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, | |
| 2 | Halkla ilişkilerde sosyal medya uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır | Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 3 | Halkla ilişkilerde anlık etkileşimin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Sanal ortamda reklam uygulamalarının önemini kavrar | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı ve Giriş | |
| 2 | Sanal ortamın getirdiği yenilikler ve uygulama çeşitleri | |
| 3 | Geleneksel uygulamalar ve sanal ortamın karşılaştırılması | |
| 4 | Bloglar ve mikro bloglar | |
| 5 | Web sayfası ara yüzünün halkla ilişkilerdeki önemi | |
| 6 | İdeal bir web sayfası ara yüzünde bulunması gerekenler | |
| 7 | VAKA ANALİZİ | |
| 8 | Sanal ortamda halkla ilişkilerden örnekler-I | |
| 9 | Sanal ortamda halkla ilişkilerden örnekler-II | |
| 10 | Sanal ortamda reklamcılıktan örnekler-I | |
| 11 | Sanal ortamda reklamcılıktan örnekler-II | |
| 12 | Öğrencilerin Proje Sunumları-I | |
| 13 | Öğrencilerin Proje Sunumları-II | |
| 14 | Öğrencilerin Proje Sunumları-III |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanal ortam uygulamalarının prensiplerini sıralar | |||||||
| 2 | Halkla ilişkilerde sosyal medya uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır | |||||||
| 3 | Halkla ilişkilerde anlık etkileşimin önemini açıklar | |||||||
| 4 | Sanal ortamda reklam uygulamalarının önemini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||