| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Diksiyon | HIR 023 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Konuşma dili olarak Türkiye Türkçesinin ses özelliklerini, vurgu sistemini,tonlama düzenini temel bilgi olarak edindirmek ve toplum karşısında |
| Dersin İçeriği | Derste doğru ses ve nefes alıştırmaları yapılarak, Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları incelenecek. Türkiye Türkçesine özgü tonlama,vurgu, artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar yapılacak. Sözsüz iletişim ( beden dili ), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları yapılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Doğru ses ve nefes sayesinde doğru sesler çıkarmak | Anlatım, | |
| 2 | Türkçenin ses özelliklerini, seslerin boğumlanma noktalarını ( çıkaklarını ) bilerek bu sesleri doğru telaffuz etmek. | Anlatım, | |
| 3 | Ünlü harflerin söyleniş özelliklerini bilerek doğru telaffuz etmek | Anlatım, | |
| 4 | Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapmak | Anlatım, | |
| 5 | Heyecan-Telaş farkı, Mantıklı ve kurallı konuşma, konuşmayı planlama, etkileyici anlatıma hakim olmak | Soru-Cevap, | |
| 6 | Beden dili ile etkili konuşmayı desteklemek | Soru-Cevap, | |
| 7 | Topluluk önünde ve kamera karşısında güzel ve etkili konuşabilmek | Anlatım, | |
| 8 | Resmi ve sosyal protokol kurallarına göre sunum teknikleri | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İşlenişiyle İlgili Bilgilendirme | |
| 2 | Konuşma Terminolojisi ve Konuşma Türleri | |
| 3 | Ses Organları, Nefes, Diyafram | |
| 4 | Türkçenin Ses Özellikleri | |
| 5 | Dilde Moda İfadeler | |
| 6 | Boğumlanma | |
| 7 | Dilde Moda İfadeler | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Vurgu | |
| 10 | Tonlama, Durak, Durgu, Ezgi | |
| 11 | Etkili Sunum | |
| 12 | Hitabet | |
| 13 | Beden Dili ve İmaj | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yrd. Doç.Dr. Muharrem ÖÇALAN, Etkili ve Güzel Konuşma Hizmet İçi Eğitim Notları |
| Ders Kaynakları | BALTAŞ, A., BALTAŞ, Z.; Bedenin Dili İletişim Becerinizin Anahtarı, Sessiz Diliniz: VURAL, B. (2003); Doğru ve Güzel Konuşma, Fonetik, Diksiyon,Artikülasyon: Hayat DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. GÜRZAP, Can ( 2008 ); Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Doğru ses ve nefes sayesinde doğru sesler çıkarmak | |||||||
| 2 | Türkçenin ses özelliklerini, seslerin boğumlanma noktalarını ( çıkaklarını ) bilerek bu sesleri doğru telaffuz etmek. | |||||||
| 3 | Ünlü harflerin söyleniş özelliklerini bilerek doğru telaffuz etmek | |||||||
| 4 | Tonlama ve vurguları doğru ve yerinde yapmak | |||||||
| 5 | Heyecan-Telaş farkı, Mantıklı ve kurallı konuşma, konuşmayı planlama, etkileyici anlatıma hakim olmak | |||||||
| 6 | Beden dili ile etkili konuşmayı desteklemek | |||||||
| 7 | Topluluk önünde ve kamera karşısında güzel ve etkili konuşabilmek | |||||||
| 8 | Resmi ve sosyal protokol kurallarına göre sunum teknikleri |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Sözlü Sınav | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 2 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||