| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Reklam Dili Çözümlemesi | HIR 008 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDA İNANÇ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Reklamcılıkta anlam yaratma ve mesaj analiz etme yöntemlerinin öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Bu derste; Reklam çözümleme, Anlam yaratma, Semioloji vb. konular dahilinde reklamların nasıl bir dil ile etki sağladığı tartışılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mesaj oluşturmanın önemini kavrar | Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 2 | Çözümlemenin unsurlarını kavrar | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 3 | Reklam dili unsurlarını sırlar | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
| 4 | Semiolojinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | giriş | |
| 2 | BİR İDEOLOJİK SÖYLEM OLARAK REKLAM | |
| 3 | BİR İDEOLOJİK SÖYLEM OLARAK REKLAM (devam) | |
| 4 | reklam söylemi | |
| 5 | reklam etiği | |
| 6 | reklam dili | |
| 7 | vize | |
| 8 | reklam ve toplumsal cinsiyet ilişkisi | |
| 9 | çocuklara yönelik reklamlar | |
| 10 | reklam ve duyu organları | |
| 11 | reklam analizleri | |
| 12 | reklam analizleri (devam) | |
| 13 | reklam analizleri (devam) | |
| 14 | reklam analizleri (devam) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeolojiReklam ve halkla ilişkilerde hedef kitle – Füsun Topsümer
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mesaj oluşturmanın önemini kavrar | |||||||
| 2 | Çözümlemenin unsurlarını kavrar | |||||||
| 3 | Reklam dili unsurlarını sırlar | |||||||
| 4 | Semiolojinin önemini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||