| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Demokrasi ve Medya | HIR 004 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Damla Karşu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Demokrasi ve medya ilişkisinin tarihsel perspektif bağlamında Türkiye örneğini de içine alarak analiz edilmesi. |
| Dersin İçeriği | Demokrasinin doğuşu ve gelişim süreci, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasinin gelişim sürecini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Demokratik bir toplumda medyanın işlevlerini ele alır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Medya ve demokrasi ilişkisini kavratır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini ele alır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Medya Sistemlerinin oluşum sürecini ve çeşitlerini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türkiye'de medya ve demokrasinin gelişim sürecini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Demokrasinin doğuşu ve gelişim süreci | |
| 2 | Demokratik toplum ve medya | |
| 3 | Medyanın İşlevleri: haber ve bilgi verme, eğitme ve eğlendirme | |
| 4 | Denetim ve eleştiri | |
| 5 | Kamuoyu oluşumuna katkı: medya ve kamuoyu, kamuoyu oluşum sürecinde medyanın rolü | |
| 6 | Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri ve etik değerler-I | |
| 7 | Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkileri ve etik değerler-II | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Otoriter medya kuramı | |
| 10 | Totaliter medya kuramı | |
| 11 | Liberal medya kuramı | |
| 12 | Medyaya eleştirel bir bakış: zengin medya fakir demokrasi | |
| 13 | Türkiye'deki medya sistemi: 1923-2012 | |
| 14 | Türkiye'de medya ve demokrasi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğrencilere her hafta için demokrasi ve medya ilişkisine dair makaleler verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Sartori, Giovanni (1999): Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Yetkin Kitabevi, İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasinin gelişim sürecini irdeler. | |||||||
| 2 | Demokratik bir toplumda medyanın işlevlerini ele alır. | |||||||
| 3 | Medya ve demokrasi ilişkisini kavratır. | |||||||
| 4 | Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini ele alır. | |||||||
| 5 | Medya Sistemlerinin oluşum sürecini ve çeşitlerini irdeler. | |||||||
| 6 | Türkiye'de medya ve demokrasinin gelişim sürecini irdeler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||