| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Modern Edebiyat Kuramları | ADE 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Modern Edebiyat Kuramlarını öğrenmek. |
| Dersin İçeriği | Ünlü görüşler doğrultusunda modern edebiyat kuramlarını örnekleriyle incelenir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1890’lardan itibaren edebiyat akımları üzerinde inceleme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 2 | Ekspressionizmin önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 3 | Edebiyat anlatım tekniklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 4 | Modern görüşleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 5 | Ünlü kuramcıların görüşlerini açıklar. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Modern Edebiyatta sıkça kullanılmaya başlanan iç monolog, bilinç akışı ve yaşanmakta olan anın anlatımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 1890’lardan İtibaren Modern Edebiyat Kuramları | |
| 2 | Modern Edebiyat Kuramcıları | |
| 3 | Ekspressionizm, Impresyonizm | |
| 4 | Freud ve Psikoanaliz | |
| 5 | Theodor W. Adorno | |
| 6 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları | |
| 7 | Rus Biçimciliği | |
| 8 | Çek Yapısalcılığı | |
| 9 | Hermeneutik ve Fenomonoloji | |
| 10 | R. Jacobson | |
| 11 | Georg Lukucs | |
| 12 | Max Stirner | |
| 13 | Modern Edebiyat Kuramlarının Felsefesi | |
| 14 | Peter V. Zima |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
| Ders Kaynakları | - Jonhatan Culler, Literaturtheorie: Eine kurze Einführung |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1890’lardan itibaren edebiyat akımları üzerinde inceleme yapar. | ||||||||||
| 2 | Ekspressionizmin önemini vurgular. | ||||||||||
| 3 | Edebiyat anlatım tekniklerini açıklar. | ||||||||||
| 4 | Modern görüşleri tanımlar. | ||||||||||
| 5 | Ünlü kuramcıların görüşlerini açıklar. | ||||||||||
| 6 | Modern Edebiyatta sıkça kullanılmaya başlanan iç monolog, bilinç akışı ve yaşanmakta olan anın anlatımı. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||