| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sinematografik Kentler | CUL 544 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Modernitenin iki kahramanı olan sinema ve modern kent arasında bağlantı kurarak, sinemanın kent görünümlerini ve kent kültürüne katkısını analiz etmektir. |
| Dersin İçeriği | Ders, modern kentin sinemada nasıl göründüğü ve nasıl kimlik kazandığını ayrınıtılı bir biçimde inceleyerek, anlatıdaki rolünü ve konumunu belirler. Kentlerin kendine özgü karakteristik özelliklerini filmler aracıyla anlamaya ve çözümlemeye gayret eder. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modernite ve Kent İlişkisi | ||
| 2 | Modernite ve Sinema İlişkisi | ||
| 3 | Sinema ve Kent İlişkisi | ||
| 4 | Dünya Kentleri ve Sinema Görünümleri |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modernitenin iki çocuğu: Kent ve Sinema | |
| 2 | İlk filmler ve kentler | |
| 3 | Paris ve Sinema | |
| 4 | Berlin ve Sinema | |
| 5 | Roma ve Sinema | |
| 6 | İstanbul ve Sinema | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Tokyo ve Sinema | |
| 9 | Kahire ve Sinema | |
| 10 | Tahran ve Sinema | |
| 11 | Moskova ve Sinema | |
| 12 | Amerikan Kentleri ve Sinema | |
| 13 | Genel Tekrar | |
| 14 | Genel Tekrar ve Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mehmet Öztürk- Sinematografik Kentler Mehmet Öztürk- Sinemasal Kentler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modernite ve Kent İlişkisi | |||||||||
| 2 | Modernite ve Sinema İlişkisi | |||||||||
| 3 | Sinema ve Kent İlişkisi | |||||||||
| 4 | Dünya Kentleri ve Sinema Görünümleri |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Seminer) | 7 | 3 | 21 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 4 | 6 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||