| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | CUL 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL ŞİMŞEK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL ŞİMŞEK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Derste sosyal bilimler alanında geliştirilen bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğrencilere aktarılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda uygulamalı olarak literatür taraması yapmak, problem oluşturmak, anlamlı ve ölçülebilir veri kaynağı tamınlamak, veri kaynağından doğru tekniklerle verileri çekmek ve doğru veri analiz teknikleri kullanılarak bulgulara ulaşmak, elde edilen verilerin literatürle bağlamlarını oluşturmak gibi temel deneyimlerin oluşturulması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Literatür inceleme, veri toplama ve analiz yapma becerisi kazanır. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Alandaki kuramları yöntemle ilişkilendirme becerisi kazanır | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Eleştirel değerlendirme ve sentez yapabilme becerisi kazanır | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
| 4 | Etik kurallara uygun akademik üretim becerisi kazanır. | Proje, | Performans Değerlendirme, |
| 5 | Tez, proje, makale üretiminin temel becerilerini oluşturur. | Proje, Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bilgi ve özellikleri. Sosyal bilimlerde yaklaşım türleri | |
| 2 | Sosyal bilimlerde araştırma türleri ve birbirlerinden farklılaşan özellikleri | |
| 3 | Nitel çalışmalarda temel araştırma bilgisi-1 | |
| 4 | Nitel çalışmalarda temel araştırma bilgisi-2 | |
| 5 | Akademik yazım bilgisi | |
| 6 | Görüşme, görüşme türleri ve özellikleri | |
| 7 | Görüşme sorusu oluşturma ve analiz etme yöntemi | |
| 8 | İçerik analizi ve içerik analizi yapma | |
| 9 | Göstergebilim, söylem analizi | |
| 10 | Vaka çalışmaları | |
| 11 | Etnogorafi, dijital etnografi | |
| 12 | Fenomonolojik çalışmalar | |
| 13 | Gömülü teori ve özellikleri | |
| 14 | Dönem sonu genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ali Yıldırım & Hasan Şimşek, 1999, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri,Seçkin Yayınları Besim Yıldırım (Ed). 2015, İletişim Araştırmalarında Yöntemler, Literatürk Yayınları Halime Yücel, 2013, İmgeden Yoruma, Ayrıntı Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Literatür inceleme, veri toplama ve analiz yapma becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 2 | Alandaki kuramları yöntemle ilişkilendirme becerisi kazanır | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 3 | Eleştirel değerlendirme ve sentez yapabilme becerisi kazanır | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 4 | Etik kurallara uygun akademik üretim becerisi kazanır. | 5 | 5 | |||||||
| 5 | Tez, proje, makale üretiminin temel becerilerini oluşturur. | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 35 |
| 1. Ödev | 35 |
| 2. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||