| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hikaye Anlatımı ve Güncel Denemeler | CUL 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Anlatı formları gündelik hayatımızda ve sanatta sık sık karşımıza çıkmaktadır. Öğrencilerin sanat üretimlerinde kullanabilecekleri farklı hikaye anlatım formlarının tanıtılmasın ve tartışılması. |
| Dersin İçeriği | Hikâye Anlatımı ve Güncel Denemeler Farklı tarih anlatım biçimi olarak "Çizgisel Olmayan Tarih" Tarihsel aktörler olarak "kumtaşı ve granit" Tarihsel aktör olarak bakteriler Alternatif bilim anlatısı kurgulama örneği olarak: Donna Haraway Güncel sinemada bulmacalı anlatım biçimleri Güncel sanatta hikaye anlatımı kullanan örnek sanatçılar: Hito Steyerl, Alfredo Jaar, William Kentridge ve Nedko Solakov |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı | |
| 2 | Manuel De Landa ve çizgisel olmayan tarih | |
| 3 | Manuel De Landa´nın insan-olmayan tarih aktörleri | |
| 4 | Manuel De Landa ve farklı anlatı biçimleri | |
| 5 | Manuel De Landa ve moleküler tarih | |
| 6 | Donna Haraway ve bilim anlatıları | |
| 7 | Donna Haraway ve "Mütevazı Tanık" | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Sinemada bilmeceli anlatım teknikleri | |
| 10 | Kapitalizmi Haritalamak: Allan Sekula ve Mark Lombardi | |
| 11 | William Kentridge ve teori olarak hikaye | |
| 12 | Hito Steyerl ve bir nesnenin biyografisi | |
| 13 | Alfredo Jaar ve şiddet anlatıları | |
| 14 | Nedko Solakov ve uçuşan anlatılar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Jeolojik Tarih, “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa Metis yayınları s.27-74 Kumtaşı ve Granit “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa Metis yayınları s.75-94 Biyolojik Tarih 1000-1700 , (bölüm 1) “Çizgisel Olmayan Tarih” Manuel De Landa Metis yayınları s.139-178 Mütevazı Tanık, İkinci Binyıl, (Bölüm 1) “Başka Yer”, Donna J. Haraway, Metis Seçkileri s. 258-290 Akıl Oyunu Sineması, Thomas Elaesser “Bulmaca Filmler” haz.: Warren Buckland Say yayınları s.29-71 Hito Steyerl, Nedko Solakov, William Kentridge, Alfredo Jaar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | |||||||||
| 2 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | |||||||||
| 3 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | |||||||||
| 4 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | |||||||||
| 5 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 40 | 40 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||