| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikanaliz ve Kültür | CUL 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF ADIGÜZEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikanalizi bir disiplin olarak, sosyal bilimlerin çeşitli dallarından gelen diğer alanlarla birlikte değerlendirmek ve psikanalizin sadece klinik çerçeveden oluşmadığı fikrinden yola çıkarak kuramsal olarak da ilgilendiği alanları paylaşmak |
| Dersin İçeriği | Bu derste, psikanalizin etkileşim içerisinde olduğu diğer bilimlerle olan ilişkisi incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikanalitik kuram üzerine olan temel yaklaşımları öğrenir | Anlatım, | |
| 2 | Sigmund Freud'un metinleri üzerinden uygarlık fikrine psikanalitik çerçeveden bakmayı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Psikanalizin tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Edebiyat, sinema ve sanat eserlerini psikanalitik perspektiften yorumlamayı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Psikanalizin diğer disiplinlerle olan ilişkisini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikanalitik Kurama Giriş | |
| 2 | Psikanaliz ve Medeniyet | |
| 3 | Totem ve Tabu | |
| 4 | Uygarlık ve Huzursuzluğu | |
| 5 | Psikanaliz Tarihi | |
| 6 | Psikanaliz ve Sanat | |
| 7 | Psikanaliz ve Sinema | |
| 8 | Psikanaliz ve Edebiyat | |
| 9 | Psikanaliz ve Beden | |
| 10 | Psikanaliz ve Eğitim | |
| 11 | Psikanaliz ve Politika | |
| 12 | Psikanalitik Kurama Ait Video Gösterimi | |
| 13 | Psikanaliz ve Diğer Disiplinlerle Olan Bağları | |
| 14 | Tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | COGITO DERGİSİ - YÜZYILIN PSİKANALİZİ |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikanalitik kuram üzerine olan temel yaklaşımları öğrenir | |||||||||
| 2 | Sigmund Freud'un metinleri üzerinden uygarlık fikrine psikanalitik çerçeveden bakmayı öğrenir | |||||||||
| 3 | Psikanalizin tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olur | |||||||||
| 4 | Edebiyat, sinema ve sanat eserlerini psikanalitik perspektiften yorumlamayı öğrenir | |||||||||
| 5 | Psikanalizin diğer disiplinlerle olan ilişkisini inceler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||