| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kültürel Çalışmalarda Temel Metinler | CUL 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kültürel Çalışmalar Programı öğrencilerinin alana dair temel metinlerle tanışmasını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Medya ve kültür endüstrisi;Kültür politikaları ve popüler kültür; Film, sanat ve edebiyat; Görsel kültür ve görsel teknolojiler; Dil, imgesel ve simgesel yapılar, ideolojiler; Kültürel kimlik ve öznellik; Sınıf, cinsiyet ve etnisite. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kültür politikaları ve popüler kültür tartışmalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Görsel kültür ve teknolojilerinin toplum üzerindeki etkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kültürel kimlik nosyonunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Cinsiyet tartışmalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Medya ve Kültür Endüstrisi | |
| 3 | Kültür politikaları ve popüler kültür | |
| 4 | Kültürel çalışmalar, film, sanat ve edebiyat ilişkisi | |
| 5 | Görsel kültür ve görsel teknolojiler | |
| 6 | Dil,simgesel yapılar, ideolojiler | |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Kültürel kimlik ve öznellik I | |
| 9 | Kültürel kimlik ve öznellik II | |
| 10 | Milliyetçilik ve kültürel kimlik | |
| 11 | Yerel ve Global Kültür | |
| 12 | Küreselleşme | |
| 13 | Milletlerarasılık kavramı | |
| 14 | Tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Adorno, T., W. 2009. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi (5. Basım). İstanbul: İletişim. Adorno, T., W. 2009. Minima Moralia: Sakatlanmış Yaşamdan Yansımalar (6.Basım). İstanbul: Metis Yayınları Baudrillard, J. 2010. Sanat Komplosu: Yeni sanat düzeni ve çağdaş estetik, İstanbul: İletişim Yayınları. Bauman, Z. 2005. Bireyselleşmiş Toplum. Çev: Alogan, Y. İstanbul : Ayrıntı Yayınları. Benjamin, W. 2007. Estetize Edilmiş Yaşam: Sanat’tan Savaş ve Siyasete Alman Faşizminin Kuramları, İstanbul: Derin Yayınları. Canetti, E. 2010. Kitle ve İktidar (4. Basım). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Debord, G. 2010. Gösteri Toplumu ve Yorumlar (3. Basım). Çev: Emekçi, A. ve Okşan Taşkent. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Featherstone, M. 1991. Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (1. Basım). Çev: Küçük, M. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Gramsci, A. 1975. Felsefe ve Politika Sorunları, İstanbul: Payel Yayınları. Hall, G.; Birchall, C. 2013.Yeni Kültürel Çalışmalar: Kuramsal Serüvenler, Çev: Onur Kartal, SAY Yayınları. Horkeimer M.; Adorno T., W. Aydınlanmanın Diyalektiği: Felsefi Fragmanlar, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2010. Kırel, Serpil. 2010. Kültürel Çalışmalar ve Sinema, Kırmızı Kedi Yayınları. Laclau, E. 1998. İdeoloji ve Politika (2. Basım). İstanbul : Belge Yayınları. Laclau, E. 2003. Evrensellik, Kimlik ve Özgürleşme (2. Basım). İstanbul: Birikim Yayınları. McLuhan, M ve B. R. Powers. 2001. Global Köy: 21. Yüzyılda Yeryüzü Yaşamında ve Medyada Meydana Gelebilecek Dönüşümler. Çev: Öcal Düzgören, B. İstanbul: Scala Yayınları. Postman, N. 1994. Televizyon: Öldüren Eğlence (1. Basım). Çev: Akınhay, O. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Ritzer, G. 1998. Toplumun Mcdonaldlaştırılması: Çağdaş Toplum Yaşamının Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme. Çev: Kaya, Ş. S. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Robins, K. 1999. İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası (1. Basım). Çev: Türkoğlu, N. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Sennet, R. 1996. Kamusal İnsanın Çöküşü. Çev: S. Durak ve A. Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1996. Williams, R. 1993. Kültür, Ankara: İmge Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | ||||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kültür politikaları ve popüler kültür tartışmalarını bilir | |||||||||
| 2 | Görsel kültür ve teknolojilerinin toplum üzerindeki etkisini tartışır | |||||||||
| 3 | Kültürel kimlik nosyonunu öğrenir | |||||||||
| 4 | Cinsiyet tartışmalarını bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 2 |
| 1. Ödev | 3 |
| Toplam | 45 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||