| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Felsefe Problemleri | FEL 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Yapısalcılığın felsefe açısından değerlendirilmesi |
| Dersin İçeriği | Yapısalcılık ve sonrası metinlerinin incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ana hatlarıyla yapısalcılığın tanınması | Problem Çözme, Anlatım, | |
| 2 | Göstergebilim tarihinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 3 | Yapısal dilbilimin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Yapısal edebiyat eleştirisinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 5 | Yapısal antropolojinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 6 | Yapısalcılık sonrası felsefenin tanınması |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Göstergebilimin tarihi: Aristoteles ve Boethius | |
| 2 | Göstergebilimin tarihi: Tümeller tartışması ve Modistae Okulu | |
| 3 | XIX. yüzyıl dilbilimi ve Ferdinand de Saussure´ün eleştirisi | |
| 4 | Saussure´ün dilbilimi | |
| 5 | Rus Biçimciliği ve Vladimir Propp | |
| 6 | Claude Lévi-Strauss | |
| 7 | Claude Lévi-Strauss | |
| 8 | Algirdas Julien Greimas | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Roland Barthes | |
| 11 | Michel Foucault | |
| 12 | Jacques Derrida | |
| 13 | Jacques Derrida | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İlgili düşünür metinleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
| 2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
| 3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
| 6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | ||||||
| 9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ana hatlarıyla yapısalcılığın tanınması | |||||||||
| 2 | Göstergebilim tarihinin incelenmesi | |||||||||
| 3 | Yapısal dilbilimin incelenmesi | |||||||||
| 4 | Yapısal edebiyat eleştirisinin incelenmesi | |||||||||
| 5 | Yapısal antropolojinin incelenmesi | |||||||||
| 6 | Yapısalcılık sonrası felsefenin tanınması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||