Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel Düşünce ve Uygulamalarına Giriş RES 603 0 4 + 0 4 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR
Dersi Verenler Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencinin kendi sanatsal dilinin organize etmesi
Dersin İçeriği Öğrencinin kendi sanatsal yaklaşımı doğrultusunda çalışmalarını yaratma sürecini oluşturması ve uygulaması
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek Problem Çözme, Proje, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Değerlendirme, Portfolyo, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak Problem Çözme, Anlatım, Sözlü Sınavlar,
3 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi Bireysel Çalışma, Tartışma, Problem Çözme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme
2 Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme
3 Öğrencinin sanatsal tavrı doğrultusunda konu ve tema ile ilintili malzeme ve teknik geliştirme
4 Ara Sınav
5 Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi
6 Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi
7 Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi
8 Ögrencinin çalışma alanı ve konusu doğrultusunda alternatif gelistimesi ve ve seçeneklerin üzereine değerlendirme yaparak uygulamaya geçmesi
9 Ara Sınav
10 Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir
11 Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir
12 Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir
13 Öğrencinin belirlediği teknik ve sanatsal tavır doğrultusunda kendi uygulamalarını gerçekleştirir
14 Ödev
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek 1 2 3 4 4 3 5 5
2 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
3 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi 1 2 3 4 4 5 5 4 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
2. Ara Sınav 25
3. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 9 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 9 144
Ara Sınav 2 6 12
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 306
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,24
dersAKTSKredisi 12